kodelås til yderdør, erfaringer?

Har monteret en Birkegården kodelås til vores yderdør og det var sådan set nemt nok dog syntes jeg den fungerer lidt mærkeligt eller måske er det bare sådan de virker.

Jeg har jo fjernet min rukolås i døren for at der kan være plads til dørhåndtagene indvendigt og udvendigt. Når jeg lukker døren hiver jeg håndtaget op og døren låses via min 3 pkt lås, men jeg kan jo så ikke låse døren som jeg kunne med min rukolås. Istedet kan man bare ikke bruge håndtaget på udvendig siden før man taster den rigtige kode ind hvorefter man så kan åbne døren. I princippet bruges låseblikket ikke i låsekassen  men istedet er det nu som da døren var låst op med 3 pkt låsningen.

Nogen der ved om det bare er sådan de virker?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja det er sådan, du kan som det som en sikkerheds anordning i tilfælde af brand f.eks hvor du så ikke skal til at trykke en kode ind for at kunne komme ud men blot åbne døren på normalvis faktisk meget smart
men er det også sådan at selve låsekassen hvor nøglen før var i, ikke er virksom længere og at døren så bare er låst ved at hive håndtaget op, hvor når koden er aktiv, så kan håndtaget på ydersiden ikke bruges
Problemet med brikegårdens kodelås er de kun "låser" på grebspalen. Det er ikke den sikreste måde at låse på.
Hvis det ikke var en 3-punktlåsekasse der sad i døren, ville jeg vove at jeg kunne lukke døren op med et lille koben og en skruetrækker, uden du kan se det. Jeg mener ikke birkegården lås kan forsikringsgodkendes.
Grebspalen kan påvirkes med lille kraft, det gør at døren kan åbnes.
Jeg ved ikke hvordan din 3-punktlås reagerer hvis grebspalen påvirkes.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

selv om grebspalen trykkes ind er top og pund stadigvæk lukket heldigvis. Ja vil sige det er lidt mærkeligt der ikke er lavet sådan at man kan låse den på indvendig side manuelt.
Noget andet man godt kunne have brugt var at der kunne sidde en knap på indvendig side så man kunne aktivere eller deaktivere låsen for man har mulighed for at lade døren være ulåst men for at man skal låse den igen når man går i seng, så skal du så åbne døren og taste den kode ind der fjerner den aktivering igen, der havde det været smart med en reset knap på indvendig side.
Ellers vil jeg sige de er ok.
Har to plastikdøre hvor lås og greb er omvendt og grebet sidder øverst, men tror alligevel jeg kan montere dørlåsen på dem og så finde en afdækning der passer til selve låsekassen der er dråbeformet. Så har jeg mulighed for at låse døren samtidig?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis