Skrevet af mo79 på 25-09-2015 20:48
jamen 2 ting blev opklaret ved den omvendt test.
1. udskiftning af tændspole løste problemet for motoren springer igang da jeg fikskruet tændrøret i og startet på normal vis.
2. Jeg skal en tur forbi optikeren og have tjekket synet siden jeg ikke kan se gnisten når tændrøret ligger på cylinderen.
Et lille bonus spørgsmål.
Buskrydderen har stået stille i nogen år (måske 5+) - er der noget ekstra man skal være opmærksom på efter den lange pause?
Tillykke, så er det er jo slet ikke så ringe endda.
Det med synet, kunne hænge sammen med du ikke får lavet en ordentelig stelforbindelse og så kniber det der springer en ordentelig gnist mellem elektroden på tændrøret. Samtidig har du måske heller ikke kunne dreje svinghjulet så hurtigt med fingrene som rekylstarten (snorestarten) kan.
Og som bonus, skal du ikke gøre noget specielt ved motoren efter stilstand. Det du har haft den startet nu gør at cylinder/stempel og lejer er blevet smurgt af det olieblandede benzin. Men tag lige og give selve gearingen nede ved hovedet et par "put" af en fedtsprøjte nogle gange i løbet af året hvis der er monteret en smørrekop, så holder tandhjulene der motorens levetid ud.
Så er du klar til og nedlægge nogle buske her i weekenden.