Montering af dørkarm i molersten

Hej.

Jeg har efterhånden monteret en del indvendige døre i almindelig mursten, lecasten, og træ - så den del er der styr på - men i mit nye hus er der indvendige vægge af molersten.

Disse virker enormt porøse og jeg er bange for at en normal montering med karmskrue vil flække stenen - eller overhovedet ikke bide i stenen selvom der bores for. De gamle døre var sømmet fast - med flere flækkede sten til følge som nu efter hårdt og irriterende arbejde er skiftet.

Hvad vil I anbefale man bruger til montering af dørene og hvilken fremgangsmåde?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener da bestemt at du kan bruge de normale moderne karmskruer,Dem som sidder med gevind både i mur og dørkarm. Man skal helst ramme midt i en sten. Du skal blot ikke bore for med mere 5,5 mm i molerstenen hvorimod det gerne må være 6 mm i dørkarm

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Et 6 mm Uniplus/Wireless igennem karm og ind i molerstenen (husk min 1 cm ekstra boredybde) på en gang (husk at anvende beton/karmskruer uden hoved) og så er den sag klaret, og jeg synes ideen med PU-skum (husk i pistol) er rigtig god, men husk at fjerne støv, og at befugte delene først.

Skummet både støtter og limer!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis