hvordan tjekker man om bil er punkteret?

Hej

min bil var lidt flad på højre baghjul idag. Så jeg kører ind til dækmanden, der lige har sat dækkene på for en måneds tid siden og spørger, hvor meget luft der skal være i dækkene.Han siger at han lige kan tjekke om den er punkteret, nej tak, giv den bar lidt luft siger jeg. Det tager kun et øjeblik kom ind med bilen og så var bilen inde og baghjulet afmonteret, det er et meget stort ' pralehjul' på en Nissan Navara, han propper det op i en vandbalje, men har ikke kræfter til at holde det nede selv, så jeg hjælper med at holde det nede, der kommer ikke en boble, heller ikke fra ventilen. Så mener han at der er buler i dækket fordi jeg har kørt på det fladt, og så flår han dækket af og siger at der var vist ingen buler men at fælgen lige skal slibes og males, jeg går og henter mig en kola og da jeg kommer tilbage har han fundet ud af at ventilen er dårlig, så den skal nu skiftes.

Det blev 275 kr. og nu her til aften står min bil og er flad....på højre baghjul, ventilen fiser. Er det virkelig sådan man tjekker om et dæk er punkteret? Glæder mig lidt til at tale med hans chef i morgen tidlig.

Mvh

Helle på Møn


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja et kar med vand er det man bruger, det dækcenter jeg bruger, hat et luftstempel det trykker dækket ned under vandet, så vandet er helt stille, så er det nemt at se evt bobler...

Men en træls oplevelse ellers, med det flade hjul....
En blomsterforstøver med sæbevand, er heller ikke helt ueffen, et lille bitte hul, og der kommer bobler frem.
Min Suzuki Alto (2004) har vinterdæk på de originale, rustne, bulede metalfælge. Sidste år tabte den trykket over ca. 3 dage på det ene hjul. Jeg dyppede den i en stor balje, og drejede hjulet langsomt rundt. Der kom en lillebitte stribe bobler fra ventilen/fælgen (næsten ikke til at få øje på). Det kostede vist ca. 200 kr. for en ventiludskiftning.

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også