Hvilken varmepumpe til sommerhus

Hej alle.

Vi påtænker at købe et sommerhus og vil gerne holde det frostfrit om vinteren og stadig kunne bruge det.

Jeg tænker en varmepumpe er løsningen men hvilken en? Ved det er tests men er de pålidelige når det gælder holdbarhed, reservedele og f.eks sms start osv??? Er det værd at satse på de dyreste eller er det spildte penge frem for dem til ca 10.000kr??

Mvh thomas
Hej alle. Vi påtænker at købe et sommerhus og... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, min i sommerhuset ved Vesterhavet har " overlevet " i 4 år nu - huset ligger 300m fra havet.

Udedelen har noget rust på metaldelene - men en stor del af dæksler er plastik. Min står også i læ mod vestenvinden.

Indeni ser den fin ud. Som tidligere nævnt er det Panasonic.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

@ Eisoe

Der kræves  IKKE  lovpligtigt eftersyn på varmepumper med mindre de indeholder mere end  1 Kg. kølemidel !!!

Kun anlæg der overstiger dette skal efterses  !!!

Hilsner Polobjørn 

 


"AUTOELEKTRIKEREN"

Ja, og langt hovedparten af effektive varmepumper har mere end 1 kg - så spar lidt på udråbstegnene 

f.eks er det kun Panasonics mindste og mindst effektive model i deres program, der har under - min har over.

Tror det er generelt.

Dem i biler har mindre, men effektive varmepumper til huse har mere.

Følgende varmepumper har en fyldning på over 1000 gram og skal derfor have et årligt serviceeftersyn.

Panasonic Nordic VE9NKE
Panasonic Nordic VE12NKE

Panasonic Nordic HE9NKE
Panasonic Nordic HE12NKE
Panasonic Nordic NE9NKE
Panasonic Nordic NE12NKE
Panasonic Nordic CE12NKE

 

Følgende varmepumper har max 1000 gram kølemiddel og kræver derfor ikke årligt serviceeftersyn.

Panasonic Nordic CE9NKE


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis