Skorsten - Muret -> Stål?

I forbindelse med udskiftning af tag, skal jeg have gjort noget ved vores gamle udtjente muret skorsten.

Skorsten ret stor og klodset af størrelse i forhold til huset, da der oprindeligt er 2 rør i det, i dag bliver der kun brugt et af dem til en hygge pejs.

Kan jeg pille den gamle skorsten ned til under tag niveau, og der fra lave en ny fin stålskorsten op gennem det nye tag ?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kort og godt ja men skorstensfejren skal godkende den

Du bør/skal da mure en skorsten op. Gamle huse uden skorstene er ligesom damer til fest uden smykker. Prøv at læs her, ( kun indholdsfortegnelse, gå ned til skorstene) og det er faktisk ikke så svært. Jeg har selv muret 2 nye skorstenspiber på mit hus.En der er i brug og en til pynt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 22-09-2015 15:06

Du bør/skal da mure en skorsten op. Gamle huse uden skorstene er ligesom damer til fest uden smykker. Prøv at læs her, ( kun indholdsfortegnelse, gå ned til skorstene) og det er faktisk ikke så svært. Jeg har selv muret 2 nye skorstenspiber på mit hus.En der er i brug og en til pynt.

 

Nu var det sådan at den er for stor og grim til huset, så det er ikke en option. 

 

Du skal jo ikke mure en ny stor og grim skorsten op. Du bør mure en tynd og fin skorsten som passer til huset, og stilen i det område du bor i. Jeg fornemmer det er et ældre hus, så den fortjener "noget pænt på toppen" Om en stålskorsten passer til din hustype ved jeg naturligvis ikke.

Og noget helt andet, skorstensfejere er jo også rådgivere. Og på sin vis gratis (betales alligevel over ejendomsskat) Jeg ville spørge ham til råds i planlægningsfasen. Så man er sikker på at det er ok. både med højde, trin og det hele.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis