Ny cnc fræser

Halløj i gode folk herinde

Jeg har haft cnc fræser i en del år nu , en lille en i A4 størrelse , men har fået umådelig lyst til at bygge en større.

noget i stil med ca 1500*750*250 (x y z)

Rent mekanisk skal jeg nok få styr på det , men elektronikken/styringen , kniber det lidt med.

Jeg har ingen anelse om hvor kratige motorer der skal til ?????

Jeg har kigget på det sæt her fra England http://www.cnc4you.co.uk/CNC-Kits/S...m-x-4-Axis

Er det noget der kan klare en fræser i den størrelse jeg drømmer om ??

Regner med der skal to til at trække y aksen

Håber der er en som kan hjælpe

Hilsen Michael

 


Heli-fetter
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har budgettet til det, så burde det der være ganske fint. Jeg kører selv med nema 23 3NM fra ebay på min 600x500x80, og der er i hvert fald bare ingen problemer med kraften.

Jeg gav 800 for de 3 motorer, 200 for 3 stepper drivere, 200 for en strømforsyning og så sidder der bare en arduino mega og styrer det hele. Der er sandsynligvis nogle fordele ved en lidt vildere elektronikløsning, men det var billigt for mig og det fungerer udemærket.
Hej Magnus

Dejligt med et svar , da jeg absolut ikke kan overskue det elektroniksjov
Synes ikke jeg kan finde noget på nettet som er billigere som komplet sæt , og når jeg ikke selv kan sætte noget sammen , så må jeg jo betale for at andre sætter det sammen
men tak for svaret
Hilsen Michael

Heli-fetter
Hvis du er mest tryg ved komplet sæt, så er det selvfølgelig fair nok. Ville bare pointere at det også kan gøres billigere :-)

Får du brug for assistance så kan du eventuelt skrive til mig direkte på [email protected]... er sjældent herinde forbi.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis