Siemens vaskemaskine fejlkode E23

Hej med jer. Min 3 årige Siemens vaskemaskine afgiver en fejlkode e23, der betyder at der er vand i bundkar eller utæthed, man skal kontakte kundeservice.

Tænker dog jeg gerne vil spare de penge for få en servicemand ud, om jeg kan.

Maskinen har ved vask, tømt vandet ud under maskinen. Jeg fik renset filtret, hvortil der sad 5 hårnåle i spænd, håbede det rettede op herpå. Det gjorde det desværre ikke....men er der på nogen måder nogen muligheder for tjekke op på bundkaret på nogen vis eller er der nogen der har et godt bud på hvor der kan være en utæthed?

Bedste tanker fra Viloma

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tråden er et par dage gamel, så beklager det sene svar.

normalt sider der en bundplade i maskinen, oven på bundpladen sider en føler som skal holde øje med om der er kommet vand ud af de ædlere dele. i tilfælde af at maskinen lækker, samles vandet på bundpladen og føleren lukker for vandtilførsel.
pænt smart.
i dit tilfælde står der nok stadig vand på bundpladen og alt du skal gøre er at skrue bagpladen af og tøre vandet op med en karklud. det anbefales at slukke for strømmen til maskinen imens.

Jeg var ude for det samme som Viloma og fulgte Niels Chr's indlæg. Og ganske rigtigt - der stod vand på bundpladen. Har i skrivende stund tippet vaskemaskinen bag over så vandet kan løbe fra føleren og ned i karkluden. Normalt betyder fejlkode F23 at aquastop er slået til. Jeg håber at det slår fra efter jeg har tørret vandet op. Godt set Niels Chr.

Hilsen Jes

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis