kloakafløb

Jeg har et afløbsrør i plast som er støbt i betongulv. Har nu fået blotlagt dette plastrør. Der er tale om et alm110 mm afløbsrør. Jeg vil gerne høre om det er muligt at bore ind i dette rør for at koble et afløb på. Er der en krave eller lignende man kan "lime" på det bestående rør (så det næsten bliver en form for T-rør) således jeg kan koble endnu et afløb på


woodlife
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Alt er jo næsten muligt, men det er ikke lovligt, der skal monteres et  grenrør.

Eks som de her, og så en skydemuffe...

 

Min umiddelbare opfattelse var også at det ikke er lovlig, men så googlede jeg, og Sanistål og mange andre sælger da noget der kan bruges.

Øverst på siden kan man vælge rør dimension man kommer med og så anviser den hul størelse.

klik her


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja kender dem godt, men er ikke sikker på de er godkendte til indendørs og nedstøbning?
Der må ikke være 90 graders bøjning eller større direkte i vandret plan.
Du skal bruge et grenrør og en samlingsmuffe/skydemuffe som je_ns skriver.
Anboringsmancheterne, der bliver refereret til, er til på boring af betonbrønde og betonrør i større dimensioner.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce
I har sikkert ret Martin og Je__ns, men der er både typer til plast og beton. Men hvis det er til f.eks. brønde giver det jo god mening. Jeg havde heller ikke fantasi til at se det kunne lade sig gøre på alm. afløbsrør.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange mange tak for hjælpen. Nu ved jeg hvad jeg skal gå efter


woodlife
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis