Erfaring med Servodan 41-233 bevægelsessensor og LED pærer

Er der nogen herinde som har erfaring med Servodan 41-233 bevægelsessensoren i kombination med LED pærer? Jeg spørger fordi der på Servodans website står, at den ikke fungerer sammen med LED pærer men jeg mener at have set brugere på et eller andet gør-det-selv website som har gode erfaringer med kombinationen så længe det er LED pærer som kan dæmpes.

På forhånd tak.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når de nu selv skiver IKKE EGNET til led, mon så ikke man skal regne med det..... Man må da gå ud fra at de har nogle erfaringer fra deres eget produkt. Og tro nu heller ikke at en dæmpning vil være n succes da den iflg databladet skal have en min belastning på 40 w...... Ikke mange led kilder der kan det når de er dæmpet
Hvis den skal have minimum 40 w at arbejde med, så er det vel det man skal regne med. Og hvis Je__ns Har 5 spare pærer på 9 eller 11 W hver + en LED så er det jo over 40 w

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den type jeg har, og som jeg linker til, står der ikke noget om minimums belastning, de har et indbygget relæ, med spole, så jeg tro såmænd de kan tænde bare en enkelt led-pære.
Undskyld jeg så ikke at det var en anden type i dit link. Mener da også at jeg nogen gange har lavet med en sensor og et relæ. Så er der ikke det store strømforbrug, set fra sensorens optik.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Tak for diverse svar.
Jeg har talte med én fra Servodan i dag angående 41-233 modellen og LED. Han sagde at den ikke umiddelbart er "egnet" til LED men fortalte også at den faktisk virker fint med nogle LED pærer. Han ville bare ikke kunne garantere noget. Han nævnte at det er den indbyggede lysdæmpnings funktion som kan give problemer med LED pærerne. Skulle den ikke fungere med de pærer man får købt kan man altid bare sætte den til blot at virke som tænd/sluk.

Ved tråden er gammel, men det kan være nogen er på brugtmarkedet og kan bruge info.

Jeg har med succes brugt 41-233 sammen med LED. Der var dog tale om 6 stk. Phillips Master LED på hele 19w pr. stk. som var dæmpbare. Det virkede rigtigt godt og specielt funktionen med at dæmpe dem helt ned til fx. 25% og så skruer den selv om på max, når nogen passere sensoren, synes jeg var en fantastisk funktion.

Jeg vil gerne have noget lignende igen, men 41-233 er udgået uden at der er lavet en erstatning, så gode råd er dyre, hvis man gerne vil have den dæmpfunktion jeg omtaler ovenover.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis