Nøgen væg i kælder

Jeg har lånt et kælderrum som jeg vil bruge til kontor/opholdsrum.

Der er dog noget fugt på væggene samt pudsen falder let ned (hedder det ikke det ?).

Istedet for at få den pudset op igen tænker jeg at fjerne alt så kun mursten er tilbage. Er dette okay. Kan man evt bare male murstenene efter ?

På forhånd tak

- Heuer

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er fugt på væggene, så kunne der også være skimmelsvamp - det er ikke særligt sundt.

Du løser ikke noget ved at afrense væggen eller ved at male - den vil blive ved med at være fugtig, indtil problemet er løst:

Væggen kan være fugtig på grund af mange forskellige ting:
A - Kold kældervæg - og så kommer der nemt kondens på væggen - problemet kan løses ved at væggen (og hele kælderrummet) holdes varmt. Det kan du måske selv klare ved opvarmning. MEN - tjek lige om der er sorte områder, som kunne være skimmelsvamp. Måske kan det pynte at male væggen, men lad endelig være med at ofre mange penge på det.



B: fugt udefra siver ned i væggen, det kunne være regnvand, som holder ydersiden af muren gennemvåd. Det er nok ikk enoget du kan gøre noget ved. Hvis det er sådan et problem, så kan du måske slet ikke gøre noget for at forhindre det - det er jo ejerens opgave.



To ulykker kommer sjældent alene.
Mange tak for svar. Jeg er ret sikker på jeg ikke kan gøre noget ved fugten selv. Men vil gerne få det til at se pænt ud. Som det er nu falder pudsen/væggen ned på gulvet. Sker der noget ved jeg tager pudsen af og lader væggen stå uden noget ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nej, det sker der ikke noget ved. Men om det bliver kønnere må være en smagssag ;-)

God varme og en affugter kan hjælpe på problemet når du opholder dig i rummet, men det vil være en ulige kamp hvis der står blankt vand på den anden side af væggen...
Mange tak for svar og de gode råd Jeg vil forsøge mig frem.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også