Opklæbning af stort spejl.

Jeg skal montere et meget stort spejl på en badeværelses væg – limes op med montagelim. Jeg havde egentlig tænk mig at opsætte glasfilt først, men vil det ikke være mere korrekt at klæbe spejlet direkte på den pudsede væg (Nej der er ikke fliser på den pågældende væg.)??????

Mvh Tor
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv sat et stort spejl på en badeværelses væg også monteret med montagelim... jeg satte glasfilt op på væggen først og derefter monterede jeg spejlet..... og det sidder der sadigvæk efter 2 år så den teknik virker ok...
Da jeg for 25 år siden monterede et 0.8 x 1.6 m spejl, gjorde jeg det med alm. flisemørtel, Allfix.
Nemt, og uden problemer.
Det sidder der endnu, men det skal indrømmes, at spejlbilledet ikke er så godt som for 25 år siden smile :wink: .

Mvh

Mvh.
bodker

smile biggrin hej.

normalproseduren for opsætning af spejle på vægge idag er med syrefri silikone direkte på den pudsede væg silikonen gir en elastisk effekt mellem spejl og væg da en væg godt kan gi`sig og derved kan ødelægge dit spejl,syrefri for at undgå at spejlet bliver angrebet på bagsiden og giver misfarvninger.

hilsen milton

mvh.milton
Citat fra bodker

Det sidder der endnu, men det skal indrømmes, at spejlbilledet ikke er så godt som for 25 år siden smile :wink: .


Milton.
Rart med noget nyt viden, som også understreger den store betydning som dette forum har for udveksling af erfaringer.
Jeg kan godt se risikoen for bevægelser med efterfølgende spændinger.

Mit spejl har ikke forandret sig i 25 år, men derimod objektet som spejler sig. sad cry

Mvh.
bodker

Hvor kan man købe så store portioner? :!: sad cry biggrin :?:

Mvh.
bodker

Citat fra bodker

Hvor kan man købe så store portioner? :!: sad cry biggrin :?:



hej bodker,har desværre ikke nogen anelse :lol: :roll: :?


mvh.milton

mvh.milton
Jeg har fra den glarmester jeg købte vores store, laminerede badeværelsesspejl, fået at vide at det er vigtigt at underkanten støttes. Hvis man bare klistrer det op på væggen, kan de laminerede glas skride fra hinanden. Derfor blev jeg nødt til at anvende spejlbærer beslag. (Jeg havde ellers tænkt mig blot at klistre det op).
Alternativt kan det "pudses" ind i væggen.

klassikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis