Bordplade dybde til IKEA køkkenstel

Hej 

Jeg har installeret et IKEA køkken stel og er i gang med at kigge på bordplade. Underskabene er monteret med skinne, hvilket gør at de har lidt ekstra afstand til væggen. Jeg kan se at IKEAs bordplader leveres i 63,5 cm istedet for 62,5 cm som jeg kan se at de leveres i de fleste andre steder. Skal man have 63,5 cm bordplader for at få det til at fungere med et IKEA køkken? 

På forhånd tak

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har Ikea køkken med en kvalitets bordplade, jeg købte min 62,5cm og har en forkant på ca 1cm og på bagsiden her jeg en kant fra 0cm til 1,5cm alt efter hvor skæv væggene er.
Huset er fra 1927, så der skulle lige justeres lidt nogle sider.
Bord pladen er en alm laminat bordplade med r6 afrundet laminat forkant, bagkant er bare råd spånplade behandlet med fugt spærre ind mod vægen. jeg har fliser på vægen over bordpladen og en lille grå plast list limet på hele vejen rundt som overgang imellem bordpladen og væggen.
63,5 er den korrekte dybde når du har brugt rail/afstandsklodserne der følger med stellet. Hvis du kører 62,5 får du ikke noget udhæng og dine greb kan komme for langt frem alt efter model.
Tak for svarene

Så må jeg på den ene eller anden måde pladen op i 63,5 cm. Jeg har overvejet at lave en samling i dybden, da jeg alligevel skal have lavet en i forbindelse med en vinduskarm. Der er ret stor forskel i prisen om man vælger fx bauhaus' 62,5 cm plade eller Ikeas 63,5 (og andre forretningers egebordplader på 63,5cm eller over). Se fx. http://www.bauhaus.dk/traelast/plader/bordplader/massiv-eg-bordplade-40x625x3020mm-1.html i forhold til1500,-/meter i ikea og de fleste andre steder. Jeg ved ikke om prisforskellen skyldes at der er forskel i kvaliteten, men hvis ikke er der mange penge at spare ved at lave en samling tænker jeg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis