Renovering omkring udluftningsventil i badeværelse

Hej 

Jeg er en nybegynder inden for gør-det-selv. Jeg har købt et ventilationsanlæg som jeg vil få monteret proffesionelt. I den forbindelse tænkte jeg at jeg selv ville forsøge mig med at udbedre den skade der er opstået omkring de eksisterende udluftningsventiler i badeværelset. Det har vist ikke været lavet helt rigtigt, der er kommet grimme sorte rande omkring ventilen og det væv som sidder omkring den har løsnet sig. 

Mit spørgsmål er om det er iorden blot at fjerne det løse væv et par cm fra ventillen og spartle med en fornuftig spartelmasse, eller om jeg skal forsøge mig med at sætte nyt væv op omkring ventilen inden jeg maler.


VH BruCan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg tænker umiddelbart at de afgangsrør der er brugt ved din udluftning ikke er isoleret og det giver en kuldbro som medføre kondens som igen medføre de sort rande/plamager (muligvis begyndende skimmelsvamp) der er omkring udluftningsventilerne
Hvis du med "ventilationsanlæg" mener sådan et stort et med en masse rør der skal føres på loftet, en stor enhed der skal anbringes på loft/i bryggers, så skal du jo slet ikke have en udluftningskanal til det fri...

Mener du til gengæld en lille 230V ventilator som f.eks. kan monteres i en kanal i væggen eller i loftet, så er den som mfrost skriver sikker ikke isoleret. Det er desværre ret svært at gøre efterfølgende.

Sider kanalen i væggen eller i loftet?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her