Pudsning af fliser i vådrum (brusekabine).

Hej alle,

Vores hus er fra 2008.

I brusekabinen sidder der fliser fra gulv til loft, og der er selvfølgelig vådrumssikret osv. efter gældende regler.

Er det muligt, at spartle direkte ovenpå fliserne med henblik på opsætning af glasfilt og dernæst vådrumsmaling?

Jeg forestiller mig vådrumsspartel, kan jeg bruge det? Eller noget skalflex?

Skal der være vådrumsmembran på den pudsede væg når der allerede er under de eksisterende fliser?

Er der andet, som jeg børe være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Hilsen,

Kasper

Med venlig hilsen,

\Kasper
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vådrumsmembran er for at beskyttede de tilstødende rum og etager mod vand. Når det er sagt, siger det næsten sig selv at der ikke skal en ny vådrumsmembran til.
Smag og behag ! ! Men jeg synes det er synd at ødelægge fliser fra 2008. Og maling bliver aldrig så stærk oven på den glatte overflade.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vådrumsmembran er for at beskyttede de tilstødende rum og etager mod vand. Når det er sagt, siger det næsten sig selv at der ikke skal en ny vådrumsmembran til.
Smag og behag ! ! Men jeg synes det er synd at ødelægge fliser fra 2008. Og maling bliver aldrig så stærk oven på den glatte overflade.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej ev elmand,

Tak for dit svar.

Det jeg gerne vil, er, at spartle de eksisterende fliser over med f.eks. vådrumsspartel, slibe væggen ned og opsætte glasfilt og male med vådrumsmaling...

På den måde bør fliserne ikke længere være synlig...

Det er det, som mit spørgsmål går på? :-)

Hilsen,

Kasper

Med venlig hilsen,

\Kasper
Nogle gode inputs her?

Med venlig hilsen,

\Kasper
Nogle gode inputs her?

Med venlig hilsen,

\Kasper
Det lyder umiddelbart som en dårlig idé at bruge malede overflader i brusenichen. Vådrumsmaling betyder ikke at det kan udsættes for konstant vandpåvirkning uden at det bliver ødelagt i længden.

Hvis du meget gerne vil have glatte vægge findes der en dyr og besværlig marmorpuds der skal vedligeholdes grundigt for evigt:
http://www.stuccoitaliano.dk/02_materialer_fakta/faq.html
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også