Windows 10

Jeg formoder, at der efterhånden er en del, der har opdateret til Windows 10 som følge af den intense markedsføring, man er udsat for.

Derfor håber jeg på, at kunne trække på Jeres erfaringer.

Mine erfaringer med div. opdateringer er ret dårlige. Undertiden går det meget galt med rigtig meget bøvl for mig efterfølgende, og som fuldstændig uden evner til at løse IT-problemer, er der voldsomt irriterende, undertiden dyrt og tidskrævende.

Tror man, at det er nogenlunde risikofrit at give efter for disse idelige opfordringer, eller er det klogere at vente og se, hvad de mere kyndige får tilrettet og drager af erfaringer?

Jeg var mig ikke et behov for opdatinger eller ændringer bekendt, og jeg kan sagtens undvære disse ændringer, især nu, hvor jeg så småt kan klare de daglige udfordringer med W7, bare der ikke kommer for mange og lange opdateringer.


Med venlig hilsen
ktm

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Windows 10 køre rigtig godt, det bedste windows jeg har haft.

Men der er jo altid en lille risiko ved at opdatere, men er dit gamle windows fuldt opdateret, burde du ikke bekymre dig.
Ja se, det ved jeg jo ikke det mindste om. Min computer er undertiden fuldstændig håbløs at arbejde med i nogle dage, hvorefter jeg ikke kan slukke den fordi der angiveligt installeres en alenlang række opdateringer og kan dårligt starte den igen næste dag fordi en hel masse skal konfigureres. Jeg går ud fra, at det er en slags opdatering der foregår, men hvad det går ud på, har jeg ingen mening om. Resultatet er ofte en masse roderi i mangt og meget på min PC.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 20-09-2015 09:37
Ja se, det ved jeg jo ikke det mindste om. Min computer er undertiden fuldstændig håbløs at arbejde med i nogle dage, hvorefter jeg ikke kan slukke den fordi der angiveligt installeres en alenlang række opdateringer og kan dårligt starte den igen næste dag fordi en hel masse skal konfigureres. Jeg går ud fra, at det er en slags opdatering der foregår, men hvad det går ud på, har jeg ingen mening om. Resultatet er ofte en masse roderi i mangt og meget på min PC.

ktm, hvis du får mange opdateringer på en gang, kan det skyldes, at du ikke har din computer tændt så tit (dagligt). Det kan medføre, at du får en masse opdateringen på en gang. Det gør, at du ikke skal/kan slukke computeren, men får besked om ikke at slukke. Computeren vil så slukke af sig selv. Når du så tænder igen, skal opdateringerne lige konfigureres, sådan er systemet. Opdateringerne kan skyldes, at der rettes fejl i programmer, eller at der lukkes for huller i sikkerheden (der er altid nogen, der prøver om det er muligt at komme ind i systemet for at bruge det uden din viden). Hvis du føler dig godt tilfreds med WIN7, kan du bare beholde den, og skulle du få lyst til at opdatere gratis til WIN10, kan du sagtens nå det, bare det bliver gjort inden juli 2016. Jeg har opdateret en stationær til WIN10 og synes det fungerer OK.

 


fase

Jeg har aktiveret automatisk opdatering og min PC er tændt fra tidlig morgen til sen aften hver dag.

Jeg vælger nu at negligere de idelige opfordringer til at installere W10 og afventer Jer kyndiges tilbagemeldinger

Jo senere, jo færre børnesygdomme, håber jeg.


Med venlig hilsen
ktm

 

Angående opdateringer så er mit svar afledt af de erfaringer, jeg har fra den hjælp, jeg yder i Ældresagen. Den sidste var over hundrede opdateringer, men computeren havde heller ikke været tændt i næsten et halvt år.
Du kan roligt vente med opdatering til W10, men du kan så forvente flere opdateringer, idet er mit indtryk, at fejlretninger forgår ved at udsende opdateringer, det er vel også den eneste måde at gøre det på . Nu kender jeg af gode grunde ikke din computer, så jeg kan ikke udtale mig præcis om opdatering til W10 til den. Det skriver jeg fordi jeg har bærbar Asus, som ikke vil opdateres, så fred være med det.

fase
Annonce
Min er en MSI CR 620, ikke så farlig mange år gammel, 4 år tror jeg.
Er det mon ikke sikrest at vente, til jeg alligevel skal skifte PC?

Med venlig hilsen
ktm

 

Jo, du kan sagtens vente, til du skal have en ny pc, men det kan tage lang tid, for så vidt jeg kan se, har du en rimelig god bærbar pc, som sagtens kan vare en del år endnu.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis