sejlads

hej hvor lang er sejl tiden fra hvidover havn til svendborg havn med en 21 fod motorbåd

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej flp

Afstanden hvis du sejler nogenlunde den korteste vej er 210 km ~ 115 sømil
Hvis du skal sejle syd om langeland, eller ind langs kysten / ind til nogen byer undervejs - eller sejle en længere rute af hensyn til uheldig vindretning (og bølger) så bliver det nemt til 250 km ~ 135 sømil.

Hvad er din fart ? Hvis det er 6 knob får du en sejltid på 115/6 = 19 timer op til 135/6 = 23 timer.

Men hvem sejler 20 timer i træk?

Hvis det er en planende båd, bliver regnestykket anderledes, fordi du kan sejle hurtigere - men på sådan en tur, kan du ikke regne med at du kan holde planing hele vejen - hvis der er bølger, så kan du ikke sejle ret hurtigt.

Det var den pæne forklaring.

Det mindre pæne svar er, at hvis du ikke selv kan regne det ud, så er du ikke dygtig nok til sådan en tur - og så skal du ikke tage afsted på sådan en tur.

Det sidste svar er egentligt lidt overdrevet firkantet, bare for at skære ud i pap, at der er meget åbne stræk på turen, og du kan meget nemt komme i problemer, hvis du (og andre) ikke tager meget hensyn til vejret - brændstofforbrug, tekniske problemer, hvor holder vi pause osv. Over Storebælt kan du jo sagtens opleve så store bølger, at du kommer til at vente i adskillige dage.

Det kan jo godt være at du har slået dig sammen med en yderst rutineret sejler, som har styr på alt med vejr og sikkerhedsudstyr, og båden er tip-top, og så må du naturligvis undskylde at jeg udtaler mig lidt negativt.

Lad os høre lidt mere om projektet - mvh A


To ulykker kommer sjældent alene.
Hvordan går det med turen - der er endnu nogen dage med meget fint vejr, hvor du sagtens kan tage afsted. Det bliver jo ikke ved med at være så fint vejr - så skal det være, så er det snart.

mvh A

To ulykker kommer sjældent alene.
hej og tak har få den hjem

Rigtig godt svar Ellida. jeg ville have sagt det samme.  Hatten af. ;0)

Men vi mangler et svar på dit sidste indlæg fra flp

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis