Nye beslag til toiletsæde

Hejsa

Først skal det lige siges, at jeg ikke er sikker på, dette er rigtige sted for dette emne - så undskyld på forhånd.

Vi har et toilet, hvor beslagene nu er knækket, så jeg ville udskifte dem. Problemet er bare, at det ikke er til at komme til beslagene nedefra (se billede).

Jeg har prøvet at se, om der skulle stå et navn på en producent et eller andet sted for at tage kontakt til dem for at høre, hvordan jeg skulle gebærde mig, men jeg kan ikke finde noget navn nogen steder.

Er der nogen, der har en ide til, hvordan jeg kan udskifte beslagene?

På forhånd tak!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen, der har forstand på sådan et toilet? Det troede jeg ikke var muligt.. ;-)
Er det ikke nylon bøsninger der er skubbet ned i hullerne så de kan hives op. Hvis ikke så virker det meget unormalt at man ikke kan skrue det løst i bunden.
Der sidder de to hvide propper. Jeg er sikker på de gemmer noget inde bagved. Problemet kan så være at du bliver nød til at tage det væghængte toilet ned for at komme til toiletbrættets møtriker, men det kan måske også lade sig gøre?
Hej.

Når du skriver beslagene er knækket, så går jeg ud fra det er selve hængsels tappen der er knækket.

Ud fra det billede du har på opslaget kan jeg ikke se hvilken fabrikat sædet er af.
men hvis du åbner låg og måske sæde og så tager billeder, dels af beslaget og dels selve "buffen" (de bløde knopper der er mellem sæde og låg samt sæde og kumme.
Så er der er rimelig sandsynlighed for at man kan se fabrikatet.
Samtidigt kan du se efter om der er små indstøbte tal i bagkant af sæde og lågets underside. Igen ene indikator for hvilket sæde det er.

Selve beslaget afmonterer du sandsynligvis oppefra, altså enten med en synlig skrue, eller ved at fjerne en kappe der dækker over skruen og så løsne her. det er en ekspansions løsning eller en en løsning med en "pind" der lægger sig på tværs på hullets bagside efter montage.

Nok lidt nørdet... men jeg har engang arbejdet hos Pressait :-)

Så kom med billederne og jeg vil se på sagen.... Måske jeg kan hjælpe dig.

MVH Njord

MVH Njord

Hejsa

Beklager den lange svartid.
På en eller anden mærkværdig vis har vi kunnet leve med det indtil nu.

Men hvis du stadig er frisk på at hjælpe, vedhæfter jeg lige et par billeder.
Jeg håber, du kan se, hvad fabrikat toilettet er, så vi kan få fat i nogle nye beslag.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Hej.
Toiletsædet er fra Pressalit. Umiddelbart er det en udgave der hedder Subway ( et Villeroy & Bock toilet model Subway )
Ring til Pressalit og spørg efter reklamations afdelingen. Så bliver du formodentligt stillet om til Per Møldrup. Han vil kunne hjælpe dig med et nyt beslag.
Han spørger nok efter et nummer på sædet. Og det finder du på låg og sædets inderside. Helt nede ved bagenden og måske inde under dængselsdelen.
Du kan jo afmontere sæde og låg fra beslagene.

Mvh Njord

MVH Njord
Annonce
Hej Njord

Tusind tak for din store hjælp.
Det viste sig dog, at sædet ikke var fra Pressalit men også fra Villeroy & Boch - men det hjalp den flinke lagermedarbejder hos Pressalit mig med at finde ud af. Så nu har jeg sendt en mail af sted til Villeroy & Boch med et billede, så de lige kan se for dem selv, hvad det er for noget, vi har med at gøre. Modellen var i øvrigt rigtig nok en Subway - og det mente Pressalit, at sæde og bræt nok også var.

Igen, tusind tak for fantastisk god hjælp!
Pressalit fremstiller sædet til Villeroy :-)
Men da det er et OEM produkt varetages reklamationer sikkert gennem Villeroy og Boch.

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis