Kloakagtig lugt når vaskemaskinen kører?

Vi har i længere tid oplevet, at der spreder sig en lugt af kloak i vores lejlighed, når vaskemaskinen kører. Der er ikke tale om "den sædvanlige" jordslåede lugt fra tromlen, som når maskinen trænger til en rengøring, men en rådden kloakagtig lugt (fra køkkenvasken/afløbet?) når maskinen er ca. halvvejs gennem programmet. Vi har lagt mærke til at lugten er allerværst første gang vi vasker, efter ikke et have brugt maskinen et par dage.
Jeg håber der er nogen, der har have en idé om hvad der kunne være galt?
Jeg har selv på fornemmelsen at det kunne have noget at gøre med tilslutningen af afløbsslangen under køkkenvasken - er der noget på nedenstående billede, der ser forkert ud?

På forhånd mange tak!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da afløbsslangen er placeret lavere end vandlåsen virker den som en hævert og vil tømme vandlåsen for vand , prøv at placere afløbsslangen højere oppe , jeg er ikke sikker , men det er mit bedste bud................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Har haft tilsvarende problem. Løsningen var at rense kloakken (fik en slamsuger til det).
Afløbet fra køkkenvask/opvaskemaskine går på det samme afløb som vaskemaskinen. Når det efterhånden er stoppet til vil vaskemaskinen under pumpning trykke kloakluft op igennem en vandlås/afløb og der skal ikke meget til før det stinker fælt.
Animalsk fedt og lignende vil sætte sig i afløbet. Undgå at sende det i afløbet, brug skraldespanden. Måske kan en 1 liter vand fra en elkedel af og til hjælpe med at holde fri passage.

 

Kaustisk soda ned i afløbet og overhældt med kogende vand gør underværket.
Pas dog på øjne og hud. Det stinker ganske forfærdeligt og irriterer snudeskaftet.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis