Råd vedr. nedrivning af vægge

Hej.
Jeg flytter i ny lejlighed og ønsker at nedrive vægge for at lave køkken/alrum. Lejligheden ligger i stuen og der er fire etager over. Plantegningen er den originale fra 1904.
Væggene jeg ønsker at fjerne er markeret med rødt. Jeg er ret overbevist om, at de er ikke bærende - dels udfra hvad jeg læser af plantegningen men også efter at have banket på dem. Umiddelbart tænker jeg, at de består af brædder med puds. Dog er jeg usikker på om der er andet jeg skal være obs på. Jeg er usikker på, om den vinkelrette væg kan være stabiliserende - men tænker det ikke pga den bærende ydermurs vinkling. Desuden bliver jeg usikker på om det er uproblematisk at fjerne væggene da de går igen i lejlighederne oven over.
Væggen markeret med blåt blev fjernet for mange år siden. Af ansøgning til kommunen kan jeg læse at den blå væg blev beskrevet som ikke bærende.
Håber nogen har input og råd til projektet.
VH Troels

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er pudset brædde/rør-væg har den ingen bærende/stibiliserende effekt.
Om der kan være brand/redningsforhold som gør sig gældende tør jeg ikke sige. Ved erhvervsmessig anvendelse kan det være ret komplicerede regler.

 

Tusind tak for den meget fine beskrivelse. Udfra den bestyrker det min tanke om, at det blot er en skillevæg jeg ønsker at fjerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis