Installation af int.opvaskemaskine

Hej LDS.

Jeg er stødt ind i et problem! Jeg har IKEA køkken, men valgte at købe opvaskemaskine fra anden producent (siemens) da jeg synes deres udvalg er bedre. Jeg var dog ikke bevidst om at "standardmål" ikke er ens for alle producenter, hvorfor man ikke kan sige at der er standardmål..... 

Fra gulvet til bordpladen er der 882 mm. Den opvaskemaskine jeg har købt har målene 815-875 H. Nu vil jeg så høre om jeg kan sætte en plade under mit køkken så jeg stiller opvaskemaskinen ovenpå (hæver den med måske 2 cm. Vil det kunne lade sig gøre?

Jeg er også bevidst om at Ikea frontlåger er af 800 mm og derfor måtte jeg bestille en skinne der hedder behjælpelig, bestilt fra Sverige og jeg skulle betale fragten..

Tak på forhånd!

David

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan man vel nok godt, det skal nok være noget vandfast plade, kan man ikke få nogen dimser(gummisko) til at sætte under fødderne, så de kan blive 2 cm højere??
Det aner jeg ikke noget om! Har du et link?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan sætte en plade under. Men de fleste plader baseret på træfiber (mdf - spån eller krydsfiner) har ikke godt af den fugt der en gang imellem kommer f.eks. fra gulvvask. Find et eller andet i plastik eller et malet forskallingsbræt inderst og 1 yderst forbundet med en tynd aluplade. Det som du synes er pæn nok. Du skal huske at det sikkert er en rulle der sidder i midten, inderst medens det er 2 stilbare ben yderst.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har du undersøgt om ikke fødderne på opvaskeren kan justeres, så maskinen kommer til at passe i hullet? Prøv at se i brugsanvisningen hvordan det gøres.

fase

Sakset fra siemens hjemmeside. Går ud fra 875 er maks.
Så MDF vil ikke gå an?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis det er en integreret model hvor der monteres en løs sokkelfront, så køb bare en plade i passende tykkelse. Du kan evt købe en drypbakke men det skulle ikke være nødvendigt.
Mdf burde fint gå an, selve køkkenelementerne er jo af spånplade.
Du kunne også have købt maskinen i en høj model. Nyere køkkener er generelt højere, så det er ikke fordi det er fra Ikea.
Skrevet af Jacobn på 18-09-2015 16:47
Hvis det er en integreret model hvor der monteres en løs sokkelfront, så køb bare en plade i passende tykkelse. Du kan evt købe en drypbakke men det skulle ikke være nødvendigt.
Mdf burde fint gå an, selve køkkenelementerne er jo af spånplade.
Du kunne også have købt maskinen i en høj model. Nyere køkkener er generelt højere, så det er ikke fordi det er fra Ikea.

Jeg fik et super tilbud fra Power, så jeg købte den lavere model (før jeg vidste at målene ikke passede) Men har fundet en plade i bøgetræ som jeg kan sætte under

 

 

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Bøgetræ det er bare godt til det formål-.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også