Rottefælde i kloakudluftning

Jeg har fået installeret en rottespærre ved min udløbsbrønd, så rotter ikke kan komme ind i mine kloakrør. Men da den blev installeret var der allerede nogle rotter i vores kloakrør. Ideen er at de kan løbe ud i det offentlige kloaksystem gennem den rottespærre, men det gør de bare ikke. De bliver i vores kloakrør.

Lige nu kan jeg høre dem i vores kloakudluftning. Det er sikkert er godt sted at være for en rotte, da der ikke er vådt. Men de skal jo have noget at spise, så jeg er bange for at de på et tidspunkt gnaver sig igennem plastrøret.

Selve udluftningen kører fra stueetage og op på en skunk på 1 sal og derefter ud gennem taget i en taghætte.

Jeg overvejer midlertidig at koble taghætten fra, og skubbe en rottefælde ind i det vandrette plastrør og derefter proppe det af. Er der nogen som har erfaring med at fange rotter på den måde :-)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan du ikke spule dem ud ?

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg ville afmontere vandlås i køkken sætte en slange fra kloak ( tape den godt til ) og ud igennem vindue. Og på udstødning fra havetraktor ell.lign. Så driver kulilten op igennem kloak systemet og ud igennem udluftning. Når der er gået 10 - 15 minutter er jeg sikker på at der er ro. Der kommer ikke kulilte op andre steder da der er vandlås, men du kan da holde vinduer åbne og tjekke for bobler i toilet m.m. Du kan ikke bruge bil med katalysator. Jeg gjorde det sammen med min lillebror under deres garage. Kort efter start så vi et lille hoved stikke ud af et hul i modsatte side. Den trak frisk luft, men blev jaget ind igen. Der blev ro på.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 18-09-2015 12:09
Jeg ville afmontere vandlås i køkken sætte en slange fra kloak ( tape den godt til ) og ud igennem vindue. Og på udstødning fra havetraktor ell.lign. Så driver kulilten op igennem kloak systemet og ud igennem udluftning. Når der er gået 10 - 15 minutter er jeg sikker på at der er ro. Der kommer ikke kulilte op andre steder da der er vandlås, men du kan da holde vinduer åbne og tjekke for bobler i toilet m.m. Du kan ikke bruge bil med katalysator. Jeg gjorde det sammen med min lillebror under deres garage. Kort efter start så vi et lille hoved stikke ud af et hul i modsatte side. Den trak frisk luft, men blev jaget ind igen. Der blev ro på.

 

Det lyder som en rigtig god løsning.

Hvordan fik I så de døde rotter ud? Blev de blot skyllet ud naturligt med kloaken?

Og dækkede I brønddæksler til, så kulilten ikke blot forsvinder op gennem dækslet?

 

Det var i deres egne gange under garage vi vandt klrigen, så det ligner ikke din opgave, men er blot nævnt som en parallel. Og de døde rotter måtte ligge der hvor de var.
Jeg går ud fra at kulilten breder sig i hele systemet og dræber dem. Men skulle de nå at forsvinde ud igennem brønden, er det vel også ok for dig. Når jeg tænker mig grundig om, kan jeg da godt se en risiko for at de kan overleve i en grenrør til et toilet f.eks. Men så må du jo forstyrre dem lidt ved at gå rundt og skylle ud, lade vandet løbe i vaske og bruser. Du kan vel "gøre helvede så hedt" at de ikke kan overleve.
Men det kan jo være at de allerede er flyttet inden du kommer i gang i morgen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Jeg tror nok det skal virke at "gasse". dem. Men de flytter desværre ikke andre steder pga rottespærren. Man skulle tror at de vidst at den er "en-vejs", for de er altså snu nok til ikke at gå igennem den.

Men i det mindste kommer der ikke nye til (på nær yngel, som kan være slemt nok).

Ellers kontakt din kommune, rottebekæmpelse er gratis..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis