Pris på beton kanon

Hejsa.

Jeg skal have fyldt et hul med 4 kubikmeter beton. Jeg har fået en pris på 1666 kr. pr m3, hvor en betonkanon kommer ud og hælder i. Er der ikke en måde hvorpå man kan gøre det billigere?

mvh Mads

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal bruge ca. 8 tons støbemix og 720 kg cement (Ålborg portland mængdeberegner)
I dit område støbemix 202,25 kr/t + fragt 675,00 = 2275 + moms i alt 2850
Cement basis 30 kr /25 kg > 29 sække det bliver med momsen 870,00
altså en samlet pris på 3720,0 kr Beton 1666 x 4 =6664
Så du kan altså tjene ca. 2800,00 på at blande det selv, hvis du ikke skal ud for at leje tvangsblander. Men færdigbeton bliver sikkert leveret direkte i hullet, medens støbemix bliver tippet hvor lastbil kan komme til.
Hvis man har meget byggearbejde om ørerne, skal man nogen gange betale sig fra det grove. Man kan for eksempel også selv grave grøfter til sokkel og kloak, men en rendegraver er bare så meget hurtigere.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

De få gange jeg har fået færdigbeton har jeg først forhørt pris hos 4K beton og derefter hos en større lokal byggefirma. Selv om det er 4K der kommer med betonen har byggefirmaet ofte en særlig aftale så det er billigere med fakturering igennem dem.
Det samme med de flamingo plader der ligger under gulvet. Jeg forhandler med XL byg om rabatter men bestilles det igennem byggefirma er prisen væsentlig lavere, selv om det er xl der leverer det.

Min svigerdatter surfede rundt efter priser og havde fundet det billig billig. Så lavede ovenstående og prisen var ca. 20% under igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
"fyldt et hul med 4 kubikmeter beton" - Behøver du fylde hele 'hullet' med beton?
Sand koster mindre.
Afhængig af funktion kan du blande fast materiel i; sten, beton, jern......... Hvis du selv henter mix og blander.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis