Letbeton gulv revnet i alle samlinger.

Hej LDS'ere,

Er fornyligt blevet husejer for første gang, et ældre et plans hus fra '65 tæt ved fjorden 

Huset står for en renovering og i forbindelse med det har jeg selfølgelig fjernet det gamle gulvbelægning, primært tæpper. efterhånden som jeg kommer gennem rummene tegner der sig et billede af tilstanden på gulvkonstruktionen.. og jeg laver her et hul i letbetonen for at få syn for sagen..

Gulvdækket betår at letbeton elementer lagt ud på ydersokkel og støtter så af på 3 langsgående støttevægge, så nedefra følgende lag. Jordlag, 30 cm hulrum uden isolering, 10 cm letbeton. Problemet ligger i at samtlige samlinger er revnet helt, elementerne giver sig i forhold til hinanden og knager og brager når man går på tværs. det virker som om det eneste der forhindrer det i at kolapse er armeringen i elementerne. Der er ikke sokkel under alle skillevæggene så de står på det svævende gulv.

Der står ikke noget om skader på gulv i tilstandsrapport og har tegnet ejerskifte forsikring, de er kontaktet men må da erkende at jeg er lidt nysgering for at høre om der er andre der har set noge lignende.. 
 

 

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej kølemanden

Jeg faldt over dit indlæg da jeg har lignende situation her hjemme, fandt du nogensinde ud af noget?

Hej, har også samme problem i min hus som jeg lige har købt.

Var der nogen af jer der har få det dækket af forsikringen?

Og hvad har i gjort ved det?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis