Borestander eller noget

Jeg skal bore en hel masse huller[1] i krydsfinerplader. Da de skal bruges til montage af en anden forboret del, vil det være ideelt at de er nogenlunde ensartet vinklet i forhold til pladen. Naturligvis allerhelst i en ret vinkel, men en konsistent 85 grader ville sikkert også være ok. Det oplagte værktøj er naturligvis en søjleboremaskine, men den kommer jeg desværre ikke ind midt på en plade med. I det mindste ikke med mit budget. Og hvad jeg så kan gøre?

 

 Jeg har tænkt på at købe en borestander af den type hvor man kan skrue en almindelig boremaskine fast, men de fleste af dem lader til at være lavet af noget tyndt blik, så selv efter en modifikation af basen, bliver det sikkert for upræcist. Er det en billig overfræser fra biltema, og et passende sæt spiraljern, der er vejen frem? Eller er der andre løsninger, som jeg ikke lige har tænkt over?

1. I omegnen af 1500 


//Wegge
Jeg skal bore en hel masse huller[1] i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det lyder som en spændende (og stort ) projekt, husk endelig billeder ;-)
Men ja, så et stykke træ som boreskabelon, og ellers ville jeg da umiddelbart tro at den første borestand, som ellers ikke fik så megen ros, nok ville kunne være en god hjælp til en sådan opgave :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Vi borede rigtig mange huller til klatregreb på en klatrevæg. Der kom M10 i-slags møtrikker i bagfra. Huller blev mærket op, og boret forfra på frihånd. Vores plader var 1,22 x 2,44 og der blev boret igennem flere på en gang. Så bliver det pænere. Der er ikke en der er træls at skrue noget i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis