Gasbeton/porebeton opbygning

Hej jeg står og skal igang med at bygge en ny skillevæg i badeværelset. Væggen skulle gerne kunne holde til et væghængt toilet.

Men er lidt i tvivl om hvordan den skal bygges op:

1. Det første skifte/række, hvordan skal det hæftes mod gulvet, hvilken mørtel/klæber? og skal der et bånd imellem beton og mørtel?

2. Nogle producenter anbefaler bølgesøm i samlingerne og andre nævner dem slet ikke! hvad mener i?

3. kan der bruges karmskruer som forankring i tilstødende væg?

4. kan der opsættes filt direkte på grundet/primet gasbeton eller skal de spartles eller andet

 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke bare lave den i vådrumsgips?
Ja det var en mulighed men valget er faldet på gasbetonen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
nå ok, men så:

1. sæt det i mørtel hvor du har fliseklæber på stenene. Så banker du dem på plads så det står i vater.
2. koster en pakke ikke 50kr eller lign? Så kan du jo lige så godt smide dem i. Jeg tror kun de er relevante indtil limen virker...
3. jeg ville bore huller og smide armeringsjern i. Så rids lidt i stenen så du kan ligge armeringsjernet fra væggen ned i (ved samling).
4. de skal fuldspartles.
5. det var hurtigere og stærkere med gips og stålprofiler
Tak for svarene, hvilken mørtel er at anbefale (evt. noget færdig blandet i sække) Og skal der asfaltbånd/eller andet under mørtlen mod gulvet?

Jeg ville bruge strandmørtel eller bakkemørtel 1:10 med cement. Du kan lige smide noget fliseklæb på betonen også, så er du sikker på det hæfter ordentligt.

Ingen pap eller lign.
ps, du skal nok regne med at prime blokkene før du spartler. F.eks. med blåt vand. De blokke suger mega meget. Du kan også lige koste dem med lidt vand før du kommer lim på - ellers har du nærmest ingen tid.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også