slibe hækkeklipper?

Hej

jeg har en bensindrevet Stihl hækkeklipper, som jeg mest bruger på mit arbejde, til at klippe tækkerør med. Det skal den være meget skarp til, for ellers 'stjæler' den rørene og det ser flosset ud. Nu har jeg været så dum at låne den ud til en, der ikke har passet på, og nu er den sløv og har små hakker efter hegnstråd.

Hvordan sliber jeg den? Skiller jeg den ad og bruger et diamantkort? En fil?

Skal bruge den i morgen, så plæneklipperservice er ikke en mulighed.

Mvh

Helle på Møn 


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv om du kan gøre det med en almindelig fil, det er lidt forskelligt hvor hårde de er.
Men kan du file, er det den mest skånsomme metode.....

Ja, jeg har fundet filen frem. Fandt også dette hos XL
http://www.xl-byg.dk/goer-det-selv/haven/have/saadan-sliber-du-haekkeklipperen.htm

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

en sletfil. er en fin enhukket jernfil. jeg har også en stihl. hækkeklipper og jeg ser også en del hegn i hække de er lidt svært at se dem i hækken. så jeg har også knippet en del af dem. og jeg filer dem tit. hækkeklipperen er stihl hs 56 c. men den største klipning. jeg har været udsat i uheld. er en tøjsnor i plast over trukket stålwire. sikkert 4 mm tyk. og tog ikke skade af det.! blot et lille hak. lige til at file væk. sammen med resten af sværdet.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis