Krydsfiner eller MDF til skabe?

Hej

Jeg skal til at bygge en masse skabe, og da jeg ikke er pjattet med mdf overvejer jeg at bygge det hele i Krydsfiner, men gerne så billigt som muligt. 

Et par spørgsmål:

Kan jeg bruge tagkrydsfiner eller emballage krydsfiner (evt det der hedder Elliottis pine) da disse jo er billige, og jeg alligevel regner med at male det hele bagefter?

Og hvad med lågerne? De skal jo være stabile (de bliver 160hx60b) Er jeg nød til at betale en lidt dyrere krydsfiner her, og hvor tyk skal den være for at være formstabil?

Tak for hjælpen derude

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
...da jeg ikke er pjattet med mdf.....jeg alligevel regner med at male det hele...være formstabil


Det ville jeg overveje en gang til.

MDF er som skabt til formålet. Billigt, let at forarbejde, slår sig ikke og nemt at male.

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Skrevet af Regmos på 16-09-2015 07:25


Det ville jeg overveje en gang til.

MDF er som skabt til formålet. Billigt, let at forarbejde, slår sig ikke og nemt at male.

Enig med Regmos. Evt. spånplade.

Der er jo et par grunde til at professionelle køkkenfirmaer benytter MDF/spånplade og ikke krydsfiner  til deres skabe.

Formstabilt,billigt og let at forarbejde.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Krydsfinér skal slibes og spartles mange, mange gange før du får noget der bare minder om glatte/malbare overflader. MDF er vejen mod et ordenligt resultat.
Overvej om du kan lave det billigere end standard skabe....
Plademøbelfabrikkerne får pladerne til en vanvittig lav pris.. Du kan jo korte skabene ned så de ikke længere er i standard størrelse..
Døren kan du så evt lave i MDF der passer i dimension til hullet.

MVH Njord
Tak for alle de gode svar Det lyder til at det bliver mdf så. God dag til alle
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også