SIEMENS XLP 1658 (Outdoor) For lidt vand til det ene sæbekammer.

Hej GENIALE Lav-Det-Selv!

Er lige kommet mig over fantastisk hjælp med opvasker og vi nu gerne klare tøjvaskeren, der standser lidt inde i alle vaskeprogrammer. Her får jeg fejlkoden F02 hvilket betyder for lidt vand (inden for en vis tid, så vidt, jeg ved).
Jeg har derfor fulgt den mest almindelige fejlsøgningsprocedure:

* tjek om hanen er åben (kommer der vand ud?)
* tjek det lille filter (si) i slangen ved hanen (blokeret?)
* tjek det andet lille filter (si) i slangen ved maskinen (blokeret?)
* øhhhh.. 

Jeg har så observeret, at når jeg starter maskinen, så tager den først - i kort tid - vand ind via sæberummet til forvask og der er MASSER af tryk på vandet ()spuler ned i sæberummet. Men når den hopper over på det andet rum (hovedvsken), så smådrypper det lidt ned i skuffen.

Dette siger mig, at problemet ligge imellem det sidste filter (ved maskinens vandintag) og så uløbet ("bruseren" over sæbeskuffen til hoved vaskeprogrammet.

Hvis I søde og kloge mennesker er enige i den betragtning, hvordan renser/fejltjekker man så denne del af vandets vej?

Tænke selv at sprøjte eddikesyre opad med vandforstøver, eller manuelt fylde eddikesyre i slangen, eller noget...

Har ikke kunnet finde noget helt relateret herinde, så jeg frygter lidt det værste.. 

Glæder mig ti et bud eller to 

Mange hilsner
Folke


- det skulle jeg allllldrig have fortrudt...
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har nogen gange skilt sådan et sæbekammer ad og lagt det i eddike. Det er ikke svært. Nu kender jeg ikke detaljeret denne maskine. Men du skal have låget skruet af. Sæbeskuffen sidder sikkert med 3 skruer ind forfra.
Selve sæbeskuffen skal ud ved at du trykker en lille plastpal opad nede fra bunden,

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej ev elmand!

DET vil jeg da prøve :-) Tusind tak for tippet. Jeg vender tilbage med nyt :-)

Go' dag
Folke

- det skulle jeg allllldrig have fortrudt...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis