Er det fugt?

Hej

Efter at, for 4-5 år siden, have fjernet alt pus i stuen i min lejlighed og efterfølgende vandskuret og malet er der kommet brune/gule plamager på væggen der vender ud gaden (ydervæg). Plamagerne kan ses på billederne her. Der er ikke plamager på de andre tre vægge. Som det ses er det værst omkring fugerne.

Så er mit spørgsmål om det er fugt? Der var ikke problemer før jeg fik vandskuret.

MVH

SMATHI

 


...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Skrevet af HansNielsen15 på 18-09-2015 13:38

Det ligner du har fugtproblemer  er det blivet værre siden du oprettet indlæget? Det er vigtigt du holder øje med det, da det nemt kan danne skimmelsvamp uden du ved det. Hold øje med om der er brune, grønne, hvide og sorte plamager med lodne overflader. Det er nemlig tegn på skimmelsvamp

Skimmelsvamp kan ofte være svært selv at fjerne, da du aldrig kan vide om du har fjernet det hele. Du kan eventuelt tage et kig her http://www.fjern-fugt.dk de forebygger af fugt og skimmelsvamp. Små tegn på skimmelsvamp skal tages alvorligt, da det hurtigt kan udvikle sig og du vil altid havde svært ved at få et overblik over hvor stor skaden er.​

Jeg ville desuden undersøge skaden, før du tager kontakt til et firma. Jeg har dårlige erfaring med selv at behandle et sådan problem, da man ofte ødelægger væggen mere end det gavner . Mange firmaer tilbyder desuden ofte rådgivning uden forpligtelser. Undersøg evt. information på Google og se om der er nogle bedre alternativer samt information.

Håber du kunne bruge min hjælp 

Nu er billederne taget lidt for tæt på til at få overblik, men hvis du har fotograferet det der er værst, (og det har du jo nok), så synes jeg ikke der er et stort problem efter 4-5 år.

Hvordan med lugt?
Hvordan med gulvet?
Alvorlige problemer opstår når organisk materiale får fugt, så tjek det.

Undgå unødig skimmelsvamp angst.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kunne det tænkes at er har stået eller står en skorsten ? I så fald er det gammel løbesod.
Hvis du vil hindre videre udtrækning skal der renses i bund og males med spærregrunder.
Som jeg ser det er det ikke fugt.
Held og lykke med opklaringsarbejdet
Bjarne

 

Tak for jeres svar!

Der er ingen tegn på skimmelsvamp nogle steder, og heller ikke at gulvet/lister mm. har taget skade. Det er kun en misfarvning af væggen, værst ved akrylfuger samt ved den udfræsning over stikdåsen på det øverste billede. Heller ingen lugt.

@Bjarne: Heller ingen skorsten i rummet eller tilstødende rum.

Jeg har pt lige prøvet at male væggen på det sted der er værst, så må vi se om det kommer igen. Har prøvet at fjerne det med grundrens, men uden held.

Opfølgning følger :-)

MVH

SMATHI

...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også