Prisen på træpiller

Hej!

Måske hører dette indlæg ikke hjemme i dette forum, i så tilfælde må I tilgive mig.
Er der nogen der har føling med prisen på gode træpiller i Jylland?
Nogle hævder, at prisen er faldende, det ville da kun være glædeligt.
Sidste fyringssæson gav jeg 1050 afhentet i trailer ex. moms for gode Litauiske piller som dog gav noget aske.

mvh Anders Kruse
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv evt www.pilleklubben.dk
så vidt jeg ved er noget af det billigste at fyre med korn, men det er ikke alle anlæg der kan klare det. Det kan betyde en masse med udformningen af dit magasin og din snegl osv.
Husk at der skal tilsættes kridt når du brænder korn..

Men da jeg selv fyrer med naturgas så har jeg ikke personlige erfaringer...

MVH Njord
Hej Njord

Du stiger unægteligt betydeligt i min agtelse! Du kender pilleklubben!! Godt gået for en der har naturgas.
Desværre er der næsten ingen aktivitet i pilleklubben for tiden, måske fordi det ikke er fyringssæson endnu. Til genglæd er der meget gang i dette forum og derfor betydeligt bedre muligheder for gode svar.
Pilleklubben kan varmt anbefales til gennemlæsning inden investering i et stoker system eller ved problemer med sådanne.
Mit anlæg (TB-mini på salamanderkedel) kan køre med op til 1/3 korn, det giver dog en del driftsmæssige problemer og er derfor ikke relevant for mig (konen og babyen accapterer ikke at stå op til et koldt hus oftere end ingen gange pr vinter)

mvh Anders
Måske skyldes kendskabet at det altid er rart at have lidt bred viden om alt muligt !!

Men havde jeg muligheden tror jeg også at jeg havde et stoker anlæg. Men vi har aftage pligt på naturgassen så der er ikke noget valg..

prøv lidt her : www.google.com og brug søge ordet træpiller 8)

Så får du en masse links og der er sikkert noget du kan bruge..

Men du kar nok helt ret i at priserne er på vej op.. Dette skyldes sikkert to ting, dels er der mange der fyrer med piller af en eller anden art. Og dels at der efterhånden er sket en del opkøb af diverse mindre brændselshandlere så der er færre men meget store Fx"Shell" der sidder på markedet..

Og husk lige en tilbagemelding her på siden !! Så ved vi jo pludseligt alle lidt mere om hvad der sker på det marked også.. 8)

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis