Anbefaling af Wifi Repeater

Hej

 

Jeg skal ha forstærket naboens wifi signal (har fået lov ), men er meget i tvivl om hvilken repeater jeg skal investere i.

Den skal være til udendørs da naboen bor på en højere grund, så den skal på en kort maste og den må gerne være kraftig på sende siden, da det vil være rart ikke at skulle ha endnu en repeater sat op for at man kan finde signalet i hele huset eller man skal kunne forbinde en trådløs router direkte til repeateren

 

Er der nogen der kan hjælpe med et bud på en repeater ?

 

/lars

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har endnu ikke mødt en repeater som fungerer imponerende. Et kabel er ofte vejen frem. Husk på at selvom den kan sende kraftigt (download) er det ikke sikkert dine små enheder kan sende godt nok retur (upload) og så er det du mister forbindelsen, og muligvis giver udbyderen skylden for at forbindelsen er ustabil, for "du har jo 2 streger dækning"


 

Selvfølgelig er et kabel den bedste løsning, men alt andet lige er det noget nemmere med en repeater.

Der er ok signal udenfor huset, som evt kunne blive bedre hvis repeateren kommer op så den kan se direkte til naboens hus
Så kunne man evt forbinde vores repeater med et kabel til en trådløs router inde i huset.

Hvad med et alternativ svarende til en "lille" radiokæde
Altså en sender hos naboen og en modtager hos os Er det prismæssigt attraktivt ?

Selvføgelig kunne mobiltbredbånd også være en løsning, men hvis der bliver set TV og streamet film løber den jo hurtigt tør

Jeg skal ha forstærket naboens wifi signal (har fået lov )

Hvem har du fået lov af. Naboen eller hans internet-udbyder :-)

Næppe lovligt, hvis det er for at dele hans internet-forbindelse. Svarer til at dele fælles-antenne-anlæg - ikke lovligt.

Bare lige for du ikke kaster dig ud i noget....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis