Kælder ventlation med Duka One

Hej,

Jeg står og skal lave noget ventilation i en kælder på 77 kvm fordelt over 4 rum. Jeg falder over Duka One og på papiret ser det jo meget fornuftigt ud, men spørgsmålet er om det også forholder sig sådan i virkeligheden, så derfor er jeg på jagt efter nogle med erfaringer med disse.

Jeg har vedhæftet min plan for placering af Duka Ones, og etablering af ventilations huller mellem rum, kom gerne med forbedringer eller alternative forslag.

Et side spørgsmål, hvis jeg skal bore 2x Ø160mm huller i væggen, og ydervæggen er pudset med tyndpuds, er det så bedst at starte indefra, eller uderfra ?

På forhand tak.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser jo ret spændende ud. Jeg kender ikke det konkrete system, men det ligner jo princippet i roterende varmeveksler, eller min hjemmelavede veksler hvor luften skiftevis komme ud og ind igennem aluminiums lameller.
Bør der ikke være en sammenhæng at den ene blæser ind medens den anden blæser ud, eller er det så korte intervaller at der ikke når at blive "overtryk"
Du kan lave hul ved at bore en række huller rundt i en lidt større radius end røret. Og så banke resten ud med en mejsel. Det er faktisk ikke så svært. Det hvor du får "udgangs hullet" når du borer risikerer du at der går en større flig af. Så du borer fra den side som er sværest at reparere pænt, oftest fra ydersiden.
Er det hulmur laver du måske den indvendige først. (hvis den skal sidde ret præcis i forhold til loft) Så borer du forsigtigt et "søgehul" ud i centrum med et tyndt bor. Derfra kan du så udmåle din cirkel. Men forsigtigt de sidste mm (evt. uden slag på boremaskine) , så der ikke springer skallen på en halv sten af

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har kigget på følgende til min kælder på godt 60 m2 fordelt på 4 rum. Nogen der har erfaringer - og er prisen den rigtige? eller kan man selv sammensætte styring. Kunne eks. godt tænke mig noget med en APP?

http://raumluft-shop.de/de/belueftung/dezentrale-belueftung-waermerueckgewinnung/komplett-set/rl-kellerentfeuchtung-set

Man får ikke noget, hvis man ikke prøver...
Skrevet af DAV på 23-08-2016 13:48
Har kigget på følgende til min kælder på godt 60 m2 fordelt på 4 rum. Nogen der har erfaringer - og er prisen den rigtige? eller kan man selv sammensætte styring. Kunne eks. godt tænke mig noget med en APP?

http://raumluft-shop.de/de/belueftung/dezentrale-belueftung-waermerueckgewinnung/komplett-set/rl-kellerentfeuchtung-set

Det ser meget interessant ud. Ingen der har erfaringer med det eller noget tilsvarende (med styring) ?

VH Michael

 

 


Mvh
Michael
Hvis du borer med kopbor med centerbor, borer du fra en valgfri side. Når du kan se hullet fra centerboret på den anden side, borer du herfra. Ingen skader på nogen af siderne :-)

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis