Ingen varme i radiatorerne og heller ingen gulvvarme

Hjæææææælp  

Vi har et naturgas fyr, hvor der ingen fejlmelding er. Der er fint varmt vand, så bad og opvask klarer vi uden problemer... Men så stopper det også... Vi har gulvvarme på vores badeværelse, men det virker ikke, det vil ikke blive varmt. Det er det samme med alle vores radiatorer, de bliver heller ikke varme. Hvad kan der være galt? Synes det er mærkeligt at fyret ingen fejlmeldinger viser, når der tydeligvis er fejl, et eller andet sted, eftersom vi ingen varme kan få.

Er der nogen der kan hjælpe?

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Formoder i har varmt vand og pumpen i fyret dermed kører.

Er der tændt for diverse cirkulationspumper i shuntene til gulvvarmen ???

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Til det første kan jeg i hvert fald svare ja :-) Der er varmt vand og pumpen kører ;-)

Meeeeen må jo nok indrømme, at det næste du spørger om, aner jeg ikke engang hvad betyder, hehe ;-) Kan du måske skære det virkelig meget ud i pap for frøken "blank som i virkelig blank, når vi snakker teknik og "mande-ting" 😂😂😂Og ellers så vender jeg tilbage med et kompetent svar, når jeg har spurgt min mand :-)
Jeg tror faktisk gerne, at jeg vil have det skåret ud i pap, hvis det kan lade sig gøre :-) Manden min har travlt på job, og det ville være så fedt, hvis jeg måske kunne ha' styr på det gasfyr-shit inden han kommer hjem :-)
Godmorgen
Hvis du kan oplyse producent samt model og hvis du kan tage et billede af betjeningspanelet, så er det meget nemmere at hjælpe.
Jeg kan bedst forestille mig at der ikke er varme fordi fyret er stillet til sommerdrift, hvor der kun produceres varmt vand.

Jacob
Skrevet af L&TLH på 13-09-2015 07:23
Jeg tror faktisk gerne, at jeg vil have det skåret ud i pap, hvis det kan lade sig gøre :-) Manden min har travlt på job, og det ville være så fedt, hvis jeg måske kunne ha' styr på det gasfyr-shit inden han kommer hjem :-)

Jo ja, det må jeg så forsøge. I linket her: http://gulvvarmeshoppen.com/shop/da...-184p.html  ,sidder der nogle formodentelig guldfarvet "rør" (manifold) hvortil der er koblet mange hvidlige slanger. Kigger du til venstre på billedet sidder der en sort rund dims, det er pumpen der driver dit gulvvarme og  som jeg formoder der ikke er strøm på. Det er ikke umuligt der eventuelt er to i huset af de "klumper".  Du kan mærke med en hånd på de hvide slanger om vandet cirkulere, det ene sæt bliver ca 35 grader varmt mens det andet sæt bør være under 20 grader i opdstarten. Har i støbt gulv skal du nok regne med der går et døgn før gulvet mærkes varmt.    

Hvis gulvvarmen er forsynet med elektronisk regulering er det ikke umuligt der kan tændes på et panel eller med en fjernbetjening mennnnnn der findes mindst 10 forskellige udførsler hvor jeg ikke kender metoden på nogle af typerne. Her i huset vil vi have det enkelt så alle kan finde ud af og betjene sagerne, i tilgift går tingene så heller ikke øg i tide og utide. 

Håber du finder hjælp i det skrevende, ellers må du ringe til husbond og "skælde" ud.   

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Hvor er i bare pisse flinke TAK!!

Det er et Beretta - Model: "Exclusive Boiler Green". 

Jacob, det er stillet til vinterdrift Og Nitter, sådan et fint "anlæg" har vi slet ikke til vores gulvvarme

Jeg har vedhæftet et par billeder, af betjeningspanelet...

Umiddelbart ser det rigtigt ud. Prøv at trykke på info et par gange og noter hvad udetemperatur og fremløbstemperatur står til.
http://www.beretta.dk/data/files/kedler_manualer/20023358_3_25bsi.pdf

Prøv at kigge i ovenstående der kan man se hvordan fremløbs temperaturen reguleres.

Mvh. daniel

Ved første tryk på info: Ude temperatur = 14 grader
Ved andet tryk på info: 1,5 bar
Ved tredje tryk på info: 46 grader (radiator ikon)
Ved fjerde tryk på info: 58 grader (vandhane ikon)

Gir det mening :-)?
Har du kontrolleret at rørende der kommer fra fyret er varme?
Der skulle gerne være 3 varme rør.
1 til vand i bruser + hane. 1 radiator+ gulv frem. 1 radiator + gulv retur.
Hvis ikke kan det være den 3 vejs-ventil der styrer fordelingen der er stået af.

Mvh. daniel

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis