Den løber baglæns :)

Hej

Har ikke brugt min 400 volts afretter siden elektrikeren var der og ordne kraftstikket i anden anledning. 

Da jeg skal bruge min gamle afretter opdager jeg at nu løber den baglæns. Skal jeg blot bytte rundt på nogle af faserne i stikket og hvilke?

 


/bjørn

Hej Har ikke brugt min 400 volts afretter siden... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja med 6 ledere i stikprop (synes jeg ikke at have oplevet) kommer der jo også en del muligheder for at det bliver noget rigtig lort.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er der sommetider på dykkede pumper, der ikke er så nemme at komme til klemmekassen på motoren, da det skal være vandtæt.
Så er der faktisk 9 ledere, de 6 til motoren, jord, samt 2 til klikson.

Vi prøver igen, i morgen --

Det er korrekt. Det får mig til at tænke på en selv oplevet historie.
Jeg havde en landmand som kunde. Der var blevet et problem med hans dykkede gyllepumpe, som han bl.a. brugte til "bagskyl" Det vil sige at sende tynd gylle op i den anden enden af kanalen for at skylle det lidt tykkere ud.
Han var en flink mand men lidt brøsig af natur.
Jeg havde haft pumpen oppe, haft den til reparation ved elektromekaniker og skulle montere den igen. Da den kom i gang spurgte jeg ham om han mente den gik rigtige vej. " hvor fanden sku jeg vide det fra, det er dig der er elektriker" Nå ja jeg mener bare om den giver den mængde som den skal. Jeg prøvede så at skifte omløbsretning, med det resultat at hans 110 mm fleksibel rør sprang af, Hvorefter den slog et slag med strålen af svinegylle, rundt i luften. Lige præcis skråt op ad min krop og så ramte den ham i hovedet. Han stod åbenbart med åben mund, for det tog lidt tid inden han fik spyttet ud, og ederne begyndte. "Hvad fanden i h------- laver du." " det er ikke mig der laver noget galt det er dine rådne slanger der ikke kan holde til mosten" (der var et spændebånd der var rustet op)

"kør du nu hjem og få dig vasket, og kom igen. Det her ska` sg^` skylles væk"
Jeg trak af alt arbejdstøj og smed det bag op i varevognen, kørte hjem i bar undertøj. Da jeg kom ud til ham igen havde han kaffen klar og vi fik da også et par snapse for at skylle efter.
Nu løb den i hvert fald den rigtige vej. Og havde ikke haft så godt tryk på i mange år.

OG god juleaftens appetit.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Haha, tak for en god historie
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis