Hjælp til udskiftning af pære i spot på badeværelset

Hej Lav-det-selv!

Der er nu flere spots på mit badeværelse der er gået en tur, og jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg får dem skiftet. Herunder et billede af spottet. Rundt i kanten er der 3 flade åbninger (nok til at få en skruetrækker ind). Når jeg forsøger at lirke hele rammen væk fra loftet via disse åbninger, kan jeg ikke få dem længere end 0,5-1 cm fri. Selve glasset i rammen kan ikke drejes eller løftes. Er der nogen der har gode idéer til, hvordan jeg kan få skiftet pæren?

Mvh. den frustrerede person, der snart må gå i bad i mørke. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Det sidste skulle vi nødig risikere.
Mange har en slags låsering rundt i kanten af glasset. Jeg kan ikke med sikkerhed se en på billedet. Stort set alle spots er sat fast med 2 kraftige fjedre, der klapper ned på oversiden af loftet. Du kan trække lidt ud og så begynder det at stramme, der er lige et hårdt punkt du skal over, så kommer de ned. Det føles ikke godt men du skal trække hårdere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok - jeg kan se at man ikke skal være bange for at bruge kræfter, som du så rigtigt siger. Det flosser godt nok kanterne når man får hevet den ned. Nu har jeg fået den ud, så går jeg ud fra at resten giver sig selv, ellers vender jeg tilbage!
Måske ser du en lettere løsning når du har fået 1 ned. Det er et godt synonym du har valgt. Jeg regner da med at du kommer tilbage med andre spørgsmål, eller selv bidrager med svar. Så vil det synonym altid minde om dine lamper.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Måske ser du en lettere løsning når du har fået 1 ned. Det er et godt synonym du har valgt. Jeg regner da med at du kommer tilbage med andre spørgsmål, eller selv bidrager med svar. Så vil det synonym altid minde om dine lamper.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis