Grunder til af hæfte mørtel på træ

Vi har fået indmuret vores elskab.  Der blev skåret helt igennem og lukket med en træplade bagpå, som så skulle pudses op. Elektrikerens murer sagde at han ikke kunne, da den skulle have grunder for at kunne hæfte. 

Han kunne/ville ikke fortælle med hvad - det var jo et job for maleren.   Lang historie kort; vi har opsagt samarbejdet pga brudte aftaler og dårligt arbejde, så nu skal vi selv have gjort nogle detaljer færdigt, bl.a. dette. 

Så derfor håber jeg at nogen her kan hjælpe med et råd.  Hvad skal en træplade grundes med for at mørtel hæfter godt?  Er det blot alm. blå forankringsgrunder?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

Jan

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
uden at vide det 100 procent tror jeg at jeg ville sætte en malerremse op i samlingen. det er glasfiber, som gør tingene binder bedre. evt villle jeg sætte et stort net over hele pladen, det fåes som mur reparation noget. så ville jeg smøre fliseklæber på pladen og lidt henover muren. sørg for at muren er fugtet godt, så den ikke suger vandet for hurtig ud. fliseklæberen er mere smidig og elastisk end beton. når den er tø. tror jeg man kan pudse det hele op med en betonpuds og så give en forankringsgrunder/microdispers inden yderligere overfladebehandling. dette bruges fordi det trænger længere ind i underlaget og forankrer sig der samtidig med det klæber til overfladen og på denne led forebygger den afsmittende overflade beton har. så kan man nemlig male derpå.
http://www.weber.dk/facade-og-mur/produkter/primere-tpuds/weberprim-404.html

 

Hmm.. tak for jeres svar.

Jeg tænker at Lip primeren nok er det rigtige hvis der "kun" skal smøres noget på. Men kan godt se ideen med at få noget net eller lignende på, så er noget at hæfte til.

Vil det give noget at klæbe malerremse (eller noget i den stil) på - for at give noget struktur at pudse på?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også