Krypterings program til USb stick og mapper

Hej!

Jeg har trawlet internettet igemmen for et krypteringsprogram som kan kyptere et usb stik eller en enkelt mappe.

sådan at det kræver en adsgangskode at åbne usb'en op.

Men, de lfeste steder bliver truecrypt anbefalet (som så åbenbart er nedlagt af hvad jeg kan forstå)

eller bitlocker -men dette program kan jeg simpelthen ikke finde i mit windows 10.

Der findes et væld af krypteringprogrammer derude, men når man går ind på deres officielle sider, springer det dårligt layot i øjenene, og virker ikke særligt trobart.

 

er der nogen som der kan anbefale et gratis eller billigt krypterings program?


Mvh. Nicholai
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet:

  1. Åbn BitLocker-drevkryptering ved at stryge ind fra højre kant af skærmen og derefter trykke på Søg (hvis du bruger en mus, skal du pege på øverste højre hjørne af skærmen, flytte musemarkøren nedad og klikke på Søg). Skriv BitLocker i søgefeltet, tryk eller klik på Indstillinger, og tryk eller klik derefter på BitLocker-drevkryptering.

  2. Tryk eller klik på Slå BitLocker til. Administratortilladelse er nødvendig Du kan blive bedt om at angive administratorens adgangskode eller bekræfte dit valg.

    Opsætningsdialogboksen til BitLocker-drevkryptering åbnes.

  3. Følg vejledningen.

For et par år siden brugte jeg denne, men den er ikke gratis

http://fspro.net/hide-folders/

Ellers er dette måske en mulighed. Ingen personlige erfaringer, men den er gratis.

http://www.addictivetips.com/window...-portable/

Nyeste udgave

http://www.softpedia.com/get/Securi...l#download

Du må godt fortælle hvordan det gik, hvis du vælger at prøve.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Hej Lars On

Jeg kan søge på bitlocker, og får resultatet 'Administrer bitlocker' frem
men klikker jeg, og bliver vidersendt til kontrolpanelet, hvor jeg får resultatet 'ingen indstillinger for bitlocker' Det finde nok bare ikke på min version, øv

Tak for linkene Regmos, jeg vil kikke på programmerne, og melder ud hvis jeg prøver ngle af dem

Mvh. Nicholai
Regmos

Anvide seal folder som du linker til , har jeg afprøvet og det virker meget simpelt og er nemt at sætte sig ind i.
når du vælger en mappe at kryptere, skal du blot taste kodeordet ind 2 gang og vupti, så er mappen væk. og kan kun ses når man aktivere den igemmen programmet (med kodeordet sefølgelig)
Dog kan jeg nærmest ingen info finde om produktet, og deres officielle side er på russisk, samt at man kan vælge "sikkerheds niveau" som lav, mellem og høj -ingen forklaring på hvad det er.

Jeg er pt. igang med at kikke på axcrypt og Veracrypt, her er meget god information om produkterne på engelsk.

Mvh. Nicholai
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis