redskabsrum skydedør

Jeg er i "designfasen" med at lave et lille redskabsrum/cykelskur. redskabsrummet bliver ca. 3 * 3 meter og skal bestå 2 lige store dele; en åben del til cykler og en lukket del til plæneklipper, haveredskaber o.l.. Bunden bliver betonfliser og beklædes med klinkbeklædning. se vedhæftede billede af skuret set oppefra.

jeg ville gerne lave en skydedør som kan trækkes fra den lukkede del og over til den åbne del - det bliver jo en temmelig stor og tung dør - er det overhovedet muligt og hensigtsmæssigt at lave sådan en stor skydedør selv - og kan man lave selve skydedørssystemet selv eller købe et færdigt system til det? 

hører gerne input --- eller andre gode forslag til hvordan man kunne lave det?

Over- eller undervurderer jeg forresten pladsen til cykler? der skal være plads til 4-5 cykler (halvt børne- og halvt voksencykler)

mvh

Christian

Jeg er i "designfasen" med at lave et lille... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
okay, altså noget i stil med afstivning på denne måde- og ikke nødvendigt med noget ved taget?

mvh

Christian

Det er netop måden. Der kunne da godt laves et kryds i taget med noget galvaniseret hulbånd, eller kraftig ståltråd (når det er så lille et skur)
Du spurgte tidligere om du undervurderer pladsen til cykler. Jeg gig lige ud i cykelskuret her på arbejde for at måle. De fleste voksen cykler er 180 cm lange. Og styrets bredde er 55 cm. Skal de stå ind fra "portsiden" får du højst plads til 3 og skal de stå den anden vej stikker de bagenden ud. Man kan presse bredden lidt ved at få styr til at være i forskellig højde. Det kan laves ved at lave et stativ (f.eks. i trykimpr. brædder) Hvor afstand imellem brædder lige netop er et dæks bredde. Så skal hver anden "hjulholder" være tæt på gulvet og de andre 20 cm højere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis