Asfalt pirater / skotske håndværkere har ødelagt skorsten

Hej, mine forældre har desværre været udsat for nogle skotske asfalt pirater, der var hurtige til at klartre op på tage tog skrabe fugen ud på skorstenen, så det flød med puds på begge sider af den. Dele af stenen sidder helt løst så jeg kan tage dem ud nu.

Hvad er vores muligheder, og er der nogen der ved hvad det koster at få sådan en muret op? den er ca. 1 - 1½ m høj af mursten, på 1. etage, rimelig fladt tag.


Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
Hej, mine forældre har desværre været udsat for... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Sådan her så den ud efter de havde været oppe og kradse ud.


Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.

Min mor havde så snakket med en murer der arbejder på et hus længere nede af vejen, hun spurgte om han ville give et tilbud. Han sagde 5000 kr for at lave den. Hun sagde så hun ville ringe til ham i løbet af ugen.

Hun kommer så hjem, og ser at han allerede er gået igang. Vi var kun nået til at indhente tilbud, og jeg har haft en ven ude der sagde at pudsning ville sprække efter et par år.

Sådan ser det ud det han har lavet indtil nu:





Udover at fixe skorstenen, ville han også lave et nyt hul til et røgrør i stuen (det skulle flyttes til et topafgang, og det er bare at bore rundt om, det tror jeg godt jeg selv kunne lave). Samt lukke det gamle røgrørs hul.

1) Er 5000 kr for det for dyrt?
2) er det et godt stykke arbejde der blevet lavet, eller er det en forkert løsning han har valgt?
3) Hvis vi siger STOP vi har kun spurgt om tilbud, og ikke aftalt noget - hvor meget er så en fair betaling for det han har lavet?

Tak for hjælpen, det skal lige siges at skorstenen er dobbeltmuret.

edit: Ham mureren har ikke noget med de der asfaltpirater der kradsede den ud første gang.


Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
Muren har jo bare fuget og pudset skorstenen, men det vil da levetidsforlænge den.

Den kunne godt bruge en ny top, det er vigtigt den er hel og intakt, så der ikke trænger vand ned i skorstenen, og forårsager frostskader.
Jeg ved ikke med prisen, det lyder da ikke rørende billig, men måske er det prisen.
Nogen der ved hvad det koster at få en murer til at pudse det op?

Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
Annonce
Jeg mener prisen er ok, når han også laver nyt røgrør nede i stuen. Jeg ved godt det bare er at bore nogle huller, men der er altså mere i det. Det gamle skal mures til og det nye foringsrør skal mures pænt ind.
Men jeg forstår ikke helt, hvorfor det går så galt i kommunikation flere gange samme sted. Monstro dine forældre/mor har svært ved at udtrykke sig klart nok. Og han kunne vel jages ned ad taget inden han gik i gang. Men nu er det gjort og det er ok. så mener jeg man skal betale alligevel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hun var ikke hjemme.

Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
Selv de mest agressive pirater kan ikke få en skorsten til at se sådan ud - den er simpelthen brudt ned af vind og vejr. Fugerne ser ud til at kunne kradses ud med en ispind. Den rigtige løsning ville være opmuring af en ny. I hvert fald i Københavnsområdet taler vi vel om 15-20.000 kr. Oppudsningen til 5.000 kr. lyder ikke helt skævt i mine ører, og den levetidsforlænger vel skorstenen i et antal år, selvom det selvfølgelig er en nødløsning. Og i de år ser huset pænt og velholdt ud - og det er vel ikke så ringe endda.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis