Jeg har lige (sidste onsdag) fået skiftet min styrecomputer på min Citroen C3 1,6 hdi diesel som reklamationsudskiftning på en tidligere udskiftning i april i år. Problemt var at servoen var holdt op med at virke
Samme dag som udskiftningen finder sted, springer højre nærlys pære. 5 minutter efter, at jeg selv skifter den dagen efter, springer positionslys pæren, også i højre side. For det ikke skal være løgn så springer bremselyset dagen efter, stadig i højre side.
For så at sætte kronen på værket registerer jeg at bilens acceleration ved høje hastigheder > 90 km/h fornemmes væsent nedsat.
Jeg er ikke specielt bilkyndig og vil gerne have viden om hvad der kan være gået galt, før jeg flyr i struben på værkstedet. Pærerne har jeg selv skiftet og har ikke videre bekymring over dem, ud over hvis det er sådan at der kan være lavet et eller andet, som gør at problemet fortsætter og ærgrelse over udgiften og besværet.
Min største bekymring drejer sig om den manglende/dårlige acceleration ved hastigheder højere end 90 km/h (overhaling på motorvej). Mit spørgsmå er derfor om udskiftningen af en styrecomputer og indlæsning af et nyt program i den, kan medføre en nedsættelse af motorens ydeevne?
Kan jeg evt. selv gøre noget for at afhjælpe problemet, da jeg i sagens natur har en meget ringe lyst til at sende bilen på samme værksted en gang til.
Please help, jeg er skide sur og noget på røven.

mvh
allan