Lav en trailer ud af gammel camping vogn

Go aften gæve LDSer.

nu er jeg ved at være træt af at mangle en ordenligt trailer.

har set nogle ombyggge en gammel camping vogn om til en trailer, så tænker det kan jeg da også gøre.

Min  ide er følgende

finde en egnet vogn

rykke alt af, så der bare er en stål ramme tilbage

lave et fornuft lad på af noget plade og bolte det til rammen

få det synet.

 

er det sådan nogle lunde fremgangsmåden.

er der nogle andre der har prøvet noget ligene?

 

mvh


Det skal ha en strik
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Jeg har lige været igennem en lille del af det. Havde for mange år siden pillet alle plader af min ganske almindelige trailer, kassemål 1500x1200x300 mm ca. Den var fra ca. 1984 og pil råddent i bunden.
Lys, træk, dæk, hjul og lejer var ok.
Og så manglede jeg "kun" 2 plader plastbelagt birke krydsfiner - lukkebeslag - hængsler - presenning m. elastik - knopper til elastik - reflekser - og nogle m6 undersænkede rustfri skrue. Derudover havde jeg selv bukket nogle galv. U profiler til at forstærke alle kanter. De sidst indkøbte dele løb op i ca. kr. 2000,00
Hvis du så skal have det første med og synsafgift, skal du godt nok tænke dig godt om i forhold til at købe en ny trailer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tvivler også på at det kan betale sig.

Sidste år købte jeg en ny Variant trailer incl. presenning,stang til samme og fronthjul indregistreret for under kr, 6.000,-, mener det blev kr. 5.750,-

500/750 kg - ladmål 205x122 - den kan klare det meste jeg har behov for.

Har du brug for en større med påløbsbremse er det selvfølgeligt en anden sag.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej
jeg har en rigtig fed ombygget campingsvogstrailer, støbeplader i bunden, trykimprægnerede vindskedebrædder på siderne og som bagsmæk, foran en lidt højere opbygning i lidt tykkere brædder, som sikkerhed ved opbremsning. den er 210 cm bred og 420 lang. Og har kostet under 2500 kr at bygge.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Raknes skrev den 23-09-2015 23:28:16

Har da også et billede af min trailer....

 

Hej Helle

 Fed trailer - er den synet til at må køre på offentlig vej?

Mvh. Christian
Du kan også købe en slagtet Combicamp og hive kludene af. Der er papirer og numre på.
Frisk skrev den 07-01-2022 23:34:40

Du kan også købe en slagtet Combicamp og hive kludene af. Der er papirer og numre på.

 Men sådan en kan vel tage så meget vægt? Jeg synes jo at det geniale ved en campingundervogn er at de tit er lavet til noget der ligner et ton.

Min trailer må køre m 300 kg. Den kunne nok få lov at køre m mere, men så skal den synes igen.

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis