Fugle hakker hul i taget

Jeg har fået voldsomme proplemer med Råger der anvender mit tag med tagpap som hakkebrædt. Ud over at det vækker hele huset kl 5 hver morgen, så er jeg  naturligvis også nervøs for at det kan hakke hul i tagpappet. Det er jo umuligt selv at kontrollere, og jegg har egentlig ikke lyst til at vente til vandet ødelægger loftet.

Har der nogen der har oplevet at fuglene ødelægger tagpappet ved at hakke i det.?


Danmarks største forhandler af LED Pærer
Tænk grønt med LED fra LED-Kongen.dk

LED G9 LED GU10 LED E27
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har nu gjort et forsøg med at spænde "jordbærnet" ud over dele af taget. Det kan heldigvis ikke ses fra gadeplan. Kønt er det ikke! Nu må vi se om det hjælper.

Danmarks største forhandler af LED Pærer
Tænk grønt med LED fra LED-Kongen.dk

LED G9 LED GU10 LED E27
Velkommen på LDS
Jeg tror det er det bedste du kan gøre. Måske kan du holde nettet lidt oppe ved at lægge nogle enkelte belægningssten under.
Det her minder mig om en oplevelse min lillebror havde. De boede i en lille skov, med Skjern å nede i haven. Huset havde ventilationsanlæg, lavet i bl.a. 160mm blikrør. En nat blev de vækket af den største trommehvirvel du kan forestille dig, og kort efter en mere o.s.v. Ham ud af sengen, et par bukser på m.m. Så opdagede han at det var en flagspætte der sad inde i røret og hakkede et hul (prøvede på det) Det net der skulle holde fugle væk var faldet ned.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vi har - på firmaet - haft problemer med en Krage (Jeg tror kun det er én, men problemet er, hvis den lærer det videre :-( )
Den har (forhåbentlig havde) forelsket sig i et spejlbillede, i vinduer.. og hakkede sig simpelthen igennem rammerne til vinduerne :-(
Vi bevæbnede os med diverse (mig med en luftpistol, fordi det er det eneste, som jeg må bære.. ) men de kan næsten "lugte", at man kommer omkring hjørnet.. :-( og så er den sk..d slået..

Du må finde ud af, hvad de er bange for - og så være rede til at skifte "skræmmere".. (blot ikke som landmænd her - det er også med lyd (og kun, så de ikke selv hører det!!!))
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Lige en opdatering. Jeg malede et par vellignende ørne på min 4 meter aflange skorsten og lagde net ud på halvdelen af taget. Indtil videre har der ikke været en fugl i nærhden og der var ingen larm i morges. Jeg tror det virker!

Danmarks største forhandler af LED Pærer
Tænk grønt med LED fra LED-Kongen.dk

LED G9 LED GU10 LED E27
Fedt.. som jeg skrev.. find ud af hvad de er bange for.... og gør det..
Du er så meget hurtig til at gøre noget, og det tror jer er godt.. for så er de ikke så garvede i at hakke...
ellers kræver det nok skrappere tiltag.....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også