råd og vejledning til ny

Hej med jer.

Jeg er klar til at erhverve mig en CNC styret fræser. Jeg skal bruge den til at lave komponenter i træ til modelflyvere og i alu til radiostyrede biler.

Jeg er meget lun på next3D fra GoCNC.de. Er der nogen der har erfaringer med den?

Jeg går udfra, at det medfølgende software CNC Studio USB ikke er et CAM-program og at jeg skal have et separat CAM-program?

Kan I anbefale andre maskiner i nogenlunde samme prisleje, som jeg kan bruge til mit formål?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Nicolai

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg går også og kigger efter en CNC-fræser der kan opfylde nogenlunde de samme behov som du har.
Shapeoko 3 er et open source projekt hvor man bestiller alle delene der skal bruges og så selv samler maskinen.

Desværre er det indtil videre ret dyrt at få den sendt til europa, men de skriver i deres forum at de arbejder på at gøre det billigere.
Se evt. mere her: http://www.shapeoko.com

Hvis du finder noget spændende må du gerne give besked :-)


 Aldrig gå ned på udstyr!

Hej Borst.

Tak for dit svar.
Shapeoko kendte jeg ikke. Den ser rigtig fin ud umiddelbart, og, lidt afhængig af fragten, nogenlunde i samme prisklasse.
På en video ser det ud som om den fræser i 3D. I så fald er det en ekstra feature ifht til Next3D, der kun er 2.5D. Det er dog indtil videre ikke et behov jeg har ,men man ved jo aldrig i fremtiden.
Til gengæld er arbejdsområdet ikke så langt på den som Next3D. Jeg har nogen projekter i hovedet, hvor det kan blive et problem.
Jeg kan også godt lide at Next3D bliver produceret tæt på. Det gør reservedele osv lidt billigere.
Men jeg vil absolut have den med i tankerne :-)
Ikke flere der vil dele ud af deres viden og erfaringer? :-)
Hej Borst og Niis.
Jeg købte I 14 en cnc fræser I Kina, den kostede 2200 usd + told + fragt + moms ialt ca. 20.000,-
Dertil har jeg købt Cut2d software der er cam softwaren til ca. 1.000,- og lidt fræsejern.
Mit project er afsluttet, nemlig af fræse en bue I aluminium se en video af den her. https://www.youtube.com/watch?v=Xz5yFKRtTas
Jeg er igang med en ny men maskinen kan ikke helt følge med med hensyn til rigtig production så jeg vil gerne af med den for at frigøre midler til en del af udbetalingen på en produktionsmaskine. Jeg skal nok lægge en video op af den, dens arbejdsområde er 600x900x80 mm og har en 2,2 kw spindle med op til 24.000 rpm. Jeg tænker noget I stil med 10.000 kunne det være interessant?
Tonny
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis