Fastgørelse af blokhusbrædder

For nogen år siden skruede jeg nogle 100 m blokhusbrædder på forsiden af en kvist, rundt om vinduet. Jeg brugte bare almindelige extern-træ-skruer.

Da, jeg vurderede at brædderne ikke var så brede at de vride sig, nøjedes jeg med én skrue midt i brædtet. Det er vel egentlig ret uprofessionel og sikkert også ukorrekt?

 En professionel ville vel have brugt dykker, og sat dem 2 og 2 så brædderne ikke kan vride sig.

Men "fejlen" er vel ikke så stor at det bliver en bemærkning i en tilstandsrapport?

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville nu selv have brugt skruer og monteret brædderne som 1 på 2, om det giver en anmærkning i en evt tilstandsrapport kan jeg ikke svare på, det kommer vel også an på hvad der er under de brædder! er der f.eks kun en vindspære så vil den jo blive udsat for vand der trænger gennem de sprækker der er imellem brædderne, og isoleringen vil blive våd og dette vil medføre råd i konstruktionen..
Skrevet af mfrost på 08-09-2015 10:59
jeg ville nu selv have brugt skruer og monteret brædderne som 1 på 2,

 

Mener du hermed 1 skrue pr. brædt, men mere henne ved overlappet, så en skrue holder 2 brædder på den måde?

 

Inden under brædderne er der diffusionsåbent undertag, så der burde ikke kunne komme vand ind. Brædderne er monteret lodret, da udseenet så medre matcher de omkringliggende huse.

 

du kan evt se
https://www.lav-det-selv.dk/Artikler/entryid/5/1-paa-2-beklaedning

når du skriver diffusiontsåbent underlag så har du vel husket at lave lidt mellemrum imellem det og så dine brædder så der ikke står og ophober sig fugt.
Skrevet af mfrost på 08-09-2015 12:05
du kan evt se
https://www.lav-det-selv.dk/Artikler/entryid/5/1-paa-2-beklaedning

når du skriver diffusiontsåbent underlag så har du vel husket at lave lidt mellemrum imellem det og så dine brædder så der ikke står og ophober sig fugt.

 

1-på-2 beklædning afviger nok lidt for meget fra de omkringliggende rækkehuse. De er dog ikke så ens mere.

Der er lidt afstand mellem brædder og undertag på det meste overlap, men det er mere en tilfældighed, end noget gennemtænkt.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis