Gulvvarme på 1 sal

Hej

Jeg er ved at renovere 1. Salen og i den forbindelse etablere gulvvarme med pex slanger.

Jeg er lidt i tvivl om hvad der er smartest.

På de nuværende bjælker ligger jeg reglar (højde 95mm) dette skylles primært at der skal monteres en trappe!

Oven på dem havde jeg tænkt mig enten at købe gulvspånplader med spor (22mm) og oven på dette ligge mit nye flydende gulv på 11mm( disse mål er fastlagt da trappen er bestilt efter denne gulvhøjde)

Jeg har set at nogle foreslår at ligge forskallingsbrædder og varmefordelingsplader!

Mit spørgsmål: vil jeg kunne købe 22 mm høvlet forskallingsbrædder og bruge dem i stedet for plader med spor? Jeg har jo mulighed for at reducere afstanden i mellem reglarne til f.eks 45 cm

Mvh Søren
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du godt, se https://www.youtube.com/watch?v=NvmJ8wkWuew
Den har jeg set, der mangler dog lidt mål/dimensioner.

Ja det er jo lige det med tykkelsen!
Hva med at bruge svaleplader ?
svalehalerplader er til støbning?

Du bør nok bruge spærtræ og ikke reglar, hvad er din c/c afstand, for det er ikke sikkert 4" er nok.
Tænker du på monteringen af trappen?

Jeg har aftalt med trappefirmaet at det var tilstrækkeligt, hvis jeg lægge to reglar ved siden af hinanden.

Jeg lægger reglarne med ca. 50 cm fra midt til midt.

Mit spørgsmål er bare om jeg vil kunne bruge forskallingsbrædder eller om jeg skal købe gulvspånplader med spor
du kan sagtens bruge forskallingsbrædder... jeg ville ikke bruge reglar (taler af erfaring), de er ikke lige. Jeg skal lige forstå - ligger du reglarne ovenpå bjælkerne? Altså med fuldt vederlag, eller på tværs? Hvis du ligger dem på tværs er det ikke sikkert 4" reglar er nok afhængigt af din bjælkeafstand c/c.
Ok! Jeg ligger reglarne på tværs af bjælkerne, så de hviler på to bjælker der ligger oven på væg og to der hænger frit!

Der er ca 120 cm mellem bjælkerne

Jeg har klodset reglarne op så de er lige og brugt en masse snore

Pga. Lav etagehøjde har jeg ikke kunne lave dækket tykkere
Ok.. jeg ville nok smide nogle ekstra ind, så du får lavere c/c end 50cm.. Det er surt hvis det flekser når du går på det.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis