Gulvvarme på 1 sal

Hej

Jeg er ved at renovere 1. Salen og i den forbindelse etablere gulvvarme med pex slanger.

Jeg er lidt i tvivl om hvad der er smartest.

På de nuværende bjælker ligger jeg reglar (højde 95mm) dette skylles primært at der skal monteres en trappe!

Oven på dem havde jeg tænkt mig enten at købe gulvspånplader med spor (22mm) og oven på dette ligge mit nye flydende gulv på 11mm( disse mål er fastlagt da trappen er bestilt efter denne gulvhøjde)

Jeg har set at nogle foreslår at ligge forskallingsbrædder og varmefordelingsplader!

Mit spørgsmål: vil jeg kunne købe 22 mm høvlet forskallingsbrædder og bruge dem i stedet for plader med spor? Jeg har jo mulighed for at reducere afstanden i mellem reglarne til f.eks 45 cm

Mvh Søren
Hej Jeg er ved at renovere 1. Salen og i den... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, jeg giver den rigeligt med reglar

Men hvordan med forskallingsbrædderne? Havde tænkt mig at købe 22x100 mm og lægge varmefordelingsplader (alu) oven op og derefter 11 mm klik gulv.
Tror du det vil holde? De anbefaler at man lægger en 22 mm spånpladen oven på forskallingsbrædder, men synes det virker unødvendigt.

Alternativt hedder der 22 mm gulvspånplader med spor, varmefordelingsplader og klikgulv, det koster bare det dobbelte!

Min udfordring er at færdigt gulv kun må være 33mm over reglerne(22+11)
Reglar cc 30 er overkill - og husk indvendig iltspærre på pex'en og gulvpap imellem aluplader og slidlag.

https://www.youtube.com/watch?v=NvmJ8wkWuew

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH, det der er ikke 22mm forskalling og du ved ikke om de afslutter med et tyndt 11mm klik gulv som han gør... Prøv at ligge et 22mm bræt mellem to reglar med cc 50 og så se om det bøjer ned når du står på det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis