Underlig cirkulationspumpe

Hej

Jeg har en Alpha2 15-60 cirkulationspumpe som opfører sig lidt underligt. Jeg bor i ældre villa hvor der er lidt gulvvarme i stue etagen, samt i hele kælderen (ca. 90-100 kvm i grundplan). Pumpen sidder i kælderen.

Problemet er, at uden varsel, stiger temepraturen i gulvvarmestytemet til max i det lille termometer, som er monteret efter pumpen (60 grader er max) og pumpen slukker. Jeg skal så manuelt lukke for varmetilførslen, vente på at pumpen mm falder i temeperatur (ca. 35-40 grader) og så kan jeg starte den op igen. Den kan så køre i alt mellem 1 time og 1 måned uden problemer. 

Efter termometeret sidder der en lille sort boks som er sat fast med strips, hvor strømkablet går igennem, jeg går ud fra dette er et slags termometer der kan slå pumpen fra?! Korrekt?

Jeg har prøvet at køre med forskellige indstillinger, men lige meget hjælper det.. Er det pumpen, den lille sorte boks eller noget hel 3. der er problemet?

På forhånd tak!
Michael

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om, at du først skal finde ud af hvorfor temperaturen kører op uden varsel.
Virker alle dele af varmesystemet?
Er der noget som bliver lukket ned? --- som så igen gør at vandet bliver for varmt.
Find ud af hvilke dele af anlægget som leverer varme hvornår - afhængigt af om i er hjemme, lukker op et sted eller hvad det nu kunne være.

Lidt detektivarbejde vil jeg foreslå :-)

MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
Skrevet af mpalle på 07-09-2015 20:57

Hej

Jeg har en Alpha2 15-60 cirkulationspumpe som opfører sig lidt underligt. Jeg bor i ældre villa hvor der er lidt gulvvarme i stue etagen, samt i hele kælderen (ca. 90-100 kvm i grundplan). Pumpen sidder i kælderen.

Problemet er, at uden varsel, stiger temepraturen i gulvvarmestytemet til max i det lille termometer, som er monteret efter pumpen (60 grader er max) og pumpen slukker. Jeg skal så manuelt lukke for varmetilførslen, vente på at pumpen mm falder i temeperatur (ca. 35-40 grader) og så kan jeg starte den op igen. Den kan så køre i alt mellem 1 time og 1 måned uden problemer. 

Efter termometeret sidder der en lille sort boks som er sat fast med strips, hvor strømkablet går igennem, jeg går ud fra dette er et slags termometer der kan slå pumpen fra?! Korrekt?

Jeg har prøvet at køre med forskellige indstillinger, men lige meget hjælper det.. Er det pumpen, den lille sorte boks eller noget hel 3. der er problemet?

På forhånd tak!
Michael

Du ville nok kunne få et mere konkret svar hvis der kom et billede på af "boxen" og tilslutning af gulvvarmen.  

Hvordan regulerer du temperaturen i gulvene ???

Det skal dog siges jeg tvivler på det er en termisk afbryder du har siddende på røret. Det vil være ret unormalt men kan ikke udelukkes. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis