Siemens opvasker tager ikke vand ind - Kontakt?

Hej

Jeg har nu læst en del indlæg vedr. dette emne, men jeg kan stadig ikke helt finde løsningen på mit problem. Min Siemens SN65T051/eu giver mig ofte meldingen E24 i displayet. Maskinen pumper fint vandet ud, men det er som som at den ikke vil lukke vandet ind i maskinen. Jeg har pillet venstre sideplade af og kan se den store beholder er/bliver fyldt op med vand. Men når maskinen skal lukke vandet ind, så er det som om at den lille kontakt (magnetkontakt tror jeg) ikke aktiveres. Jeg har nogen gange kunne "snyde" maskinen ved at åbne lågen et øjeblik og så lukke den igen. Så jeg kunne godt tænke mig at vide om fejlen kan være oppe i kontakten? Hvordan fungerer kontakten. Den må jo på en eller anden måde fortælle maskinen at lågen er åben eller lukket. Når maskinen "snydes, så kører den upåklageligt. Dog har spulepumpen en mislyd, så den skal skiftes. Det er spulepumpen, som kører oftes og længst tid under en vask ikke?

 

Håber at nogle kan give mig lidt svar..

 

Vh. Ole

 

 


Venlig hilsen
Ole S.
Svenstrup
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har samme problem med min BOSCH og har prøvet mange ting . Min løsning virker (husk lige at se om der sidder noget fast i bunden ved udpumpe )
Men start den og kør 1 minut åben maskine luk den igen tryk på start og så kører den igen
( du springer fejlen over )

----CBD---HHO---
Hej Ole.
Jeg har fuldstændig identisk problem med min bosch opvaskemaskine. Den tager ikke vand ind, og melder fejl e24 efter få minutter. Afløbspumpen kører fint. Åbnes og lukkes lågen under opstart af programmet kan man være heldig at få maskinen igang. (Som både ud og hsandal skriver) Har du fundet ud af løsningen på problemet er jeg meget interesseret i at høre om dine erfaringer. Mvh Steffen

Er det samlet af mennesker kan det skilles ad.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis