Udskiftning af ekspansionebeholder i gasfyr

Jeg har et Junkers gasfyr, hvor ekspansionsbeholderen skal udskiftes. Beholderen sidder inde bagerst i fyret, hvor der sidder en masse komponenter foran. Er dette til at skifte, uden at man skal koble for meget fra anlægget. Jeg ville nødigt til at skulle have koblet fyrret ud og have det indreguleret igen.

Er der nogle der har nogle erfaringer og råd?

Mvh Martin

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af MartinHB på 06-09-2015 20:49

Jeg har et Junkers gasfyr, hvor ekspansionsbeholderen skal udskiftes. Beholderen sidder inde bagerst i fyret, hvor der sidder en masse komponenter foran. Er dette til at skifte, uden at man skal koble for meget fra anlægget. Jeg ville nødigt til at skulle have koblet fyrret ud og have det indreguleret igen.

Er der nogle der har nogle erfaringer og råd?

Mvh Martin

Kender ikke fyret, men du skal som minimum have slukket fyret og tappet en del af vandet på anlæget før expangtionsbeholderen kan udskiftes. 

Efterfølgende skal der fyldes vand på igen og anlæget udluftes. Mindre kan nok ikke gøre det.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Normalt er det jo en reservedel.. som kan skifters uden at total adskille fyret, so jeg formoder du kan skifte det hele forfra uden nogen indregulering osv..
Det er jo "kun" vandsiden du arbejder med.

Hus k på at billeder sigr mere end 1000 ord... så det kunne måske hjælpe for at sikre genkendelsen af netop dit fyr og hvordan diverse udskiftes på den.

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis